Gå til innhold
Arkivverket

[#39706] Lokomotivfører Thorvald Pedersen - bor i Engene i Drammen 1900.


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Kan noen hjelpe meg med foreldrene til lokomotivfører Thorvald Pedersen som bor med kone Grethe og tre barn (Karl, Signe og Kolbjørn) i Engene i Drammen i 1900?Sålangt FS/IGI er å stole på giftet de seg i Moss 11.7.1886. Kona Grethe (Hansdatter, f. Hasle i Rygge i 1859) har jeg rimelig 'kontroll på', men klarer ikke å identifisere Thorvald Pedersens opphav.Kan noen hjelpe meg med et oppslag i kirkeboka for Moss? Navnet på Thorvald Pedersens far burde stå der.Med hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hva med denne karen, alder kan passe og faren heter Peder?LenkeDu finner døpt både på Bragernes og Strømsø, i digitalarkivet her. Han er f. ca 1860 i følge 1900-tellingen.Det var mange døpte med Thorvald som fornavn, så om du kikker på listene kan det være du finner rette mannen?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til 1900tellingen, ser at Thorvald er ført f. ca 1864 og ikke 1860. Lenke Da spørs det om du ikke må søke noen av de litt yngre med samme navn?Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Gunn! Hvis jeg skulle satse på en kandidat, ville det være ham! Har allerede vært inne på tanken at etternavnet 'Pedersen' er farens patronynm. Hvis Thorvald Pedersen og Grethe Hansdatter giftet se gi Moss, regner jeg med at det løser seg.Jeg bygde et skikkelig familietre ut fra Thovald Gunelius Pedersen, f. i Drammen 1865 (ref. FT1865), men det datt sammen som et korthus da jeg fant i 'Døpte i Bragernes' at gutten ikke engang fikk dåpen bekreftet i kirken før han døde like over nyåret 1865/66.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.