Gå til innhold
Arkivverket

[#39729] HO: Britte Bergesdtr Børtveit, f. 1769 Fitjar: foreldre


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Britte ble gift med Mikkel Andersson Hovland:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=STORDVI&gardpostnr=1343&merk=1343#ovre>Lenke Hennes far er bare nevnt som Berge Børtveit og har disse barna döpt: Anna 1763, Synneva 1769, Britte 1769, Steen 1773, Mallene 1780.Kan ikke finne han blant gifte på Stord/Fitjar, kan han ha kommet fra Tysnes?Står det noe om disse folka i bygdeboka fra Fitjar?Jeg skulle og gjerne ha funnet ut mer om hennes mann Mikkel Andersson Hovland:FT 1801: LenkeDåp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Berge Børtveit er sikkert Berge Olsson Børtveit f.1731 d. 1819 g.m Malene Stensdtr.1739 - 1806. Far til Berge kom fra Eikeland nedre i Fusa og heter Ole Olsson g.m Jorunn Olsdtr. Skal sende mer etter kaffen. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Tusen takk, jeg skal sjekke e-mailen nå-:) Det passer jo bra ettersom de fikk en sönn Steen. mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Ingebjørg R

Hei ! Jeg er også veldig interessert i den 'mer info' som her nevnes :) –Hadde anført at Berge Olsson var fra Mehamar.Mvh Ingebjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hvis du sender en mail til jo.art@online.no kan jeg sende deg 'mer infoen' Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Til Ingebjörg: Går ut i fra at du har tatt kontakt med Johan Arthur. Jeg hadde mange av anene allerede og fikk således 'lenket' disse personene opp til mine egne forfedre.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg R

Tusen takk!! Har sendt mail. Jeg ser av andre innlegg at vi er borti mange av de samme navnene!mvh Ingebjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.