Gå til innhold
Arkivverket

[#39736] 'Andrew' Larsen Rustad. Norge/Danmark


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Aaris

Her er broren Ole (f.16.mai 1831) utflyttet (Klokkerboka nederst nr.13)29.mars 1851 til Christiania.

bilete0900.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Aaris

og her har Anders Larsen Rustan Smedesvend utflyttet (innført som nr.73)i 1855 fra Kongsberg til Christiania, det står noe mer som jeg ikke kan tyde.

bilete0901.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Jeg er dypt takknemmelig for innsatsen!Ettersom tiden min ikke rekker til p.g.a. det 'jordiske' er dette utrolig verdifullt ettersom amerikaneren kommer i Juli.Et lite bidrag fra meg også; dette må vel være farfar til omtalte 'Andrew' Anders Larsen Rustand [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=eike1765&gardpostnr=2242&merk=2242#ovre>LenkeDet bør også la seg gjøre å nøste videre; kan Lars Haagensen som står oppført i lenken være neste generasjon bakover? Jeg vet at det er utgitt bygdebøker for Eiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Aaris

Eeger FougderysMandtal oc Register angaande den Naadt paa budene Ordinaire Leilending, Huusmand, Strandsiddere oc, Saugmester Schatt 1680Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Du Bente du Bente; du er energisk til tusen!Ingen tvil nå; dette er rette folk. Dette kan bekreftes av både FamilySearch (selv med de forbehold som der må tas) og med kirkebøkene fra Eiker.Det er massevis å finne der på disse folkene.Med slektstavla du fant er jo også veeeldig fjern nålevende slekt inne rekkevidde.I den grad det lar seg gjøre skal jeg se litt etter etterslekten til søsknene Ole (som reiste til Christiania) og Marte Marie fra innlegg nr.33Skal også se om jeg kan få noen til å kikke i bygdebøkene; men jeg vil tro at det ikke står så mye mer der; kildene er jo de samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tor Rustad

Nå har jeg fått kontakt og flott hjelp av Bjørn Brekke, mannen bak linken i Bentes (57)Han har bl.a. identifisert den rette Rustand-garden som B.nr. 150 / 151 i matrikkelen fra 1886 (Rudstaden) i Fiskum, Øvre Eiker, Buskerud.Oversender fortløpende til amerikaneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.