Gå til innhold
Arkivverket

[#39739] Lokomotivfører Jansen


Gjest Evy Valdresstuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Evy Valdresstuen

Karl Magnus Jansen, f. 10/10-1862, Drammen, begravet 9/7-1935, Skute kirke, Søndre Land. Tror han hadde 2 søsken; Anna og Olga. I 1900 bodde han i Larvik sammen med sin første kone Maren og deres 3 barn. Rundt 1908 bodde han på Dokka i Nordre Land, sammen med sin andre kone Magda Otilie Andreasdtr., Bratsveen fra Søndre Land og deres 7 barn. I 1926 flyttet de til Eina i Vestre Toten, der ble 3 barn til født, tilsammen ble det 10 barn i andre ekteskap. Han kan ha vært gift flere ganger. Han hadde også noen barn utenfor ekteskap. Han var lokomotivfører av yrke, kjørte bl.a på Valdresbanen.Har bl.a. blitt fortalt Karl Magnus kjørte Kong Haakon oppover til Fagernes den dagen Valdresbanen ble åpnet. Men om det stemmer vet jeg ikke. Vet ikke hvor jeg kan få bekreftet det.Jeg lurer på om det er noen som har opplysninger om Karl Magnus, alt er av interesse:) Og evt. om det er noen som vet mer om hans uekte barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten J. Rasch

Hei Evy!Kontakt Norsk Jernbanemuseum Hamar (underlagt Jernbaneverket)på følgende adr: Lenke De har både et stort biblotek og arkiv.Hilsen Morten(ansatt i Jernbaneverket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Valdresstuen

Hei MortenTakk for tipset:) Skal ta meg en tur til Jernbanemuseumet på Hamar for å kikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.