Gå til innhold
Arkivverket

[#39741] Johan Hansen og Anne Chrestina Larsd. Fra Lier.


Gjest Kari Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Nilsen

Kan noen hjelpe meg med å finne vielsen til Johan Hansen f. ca. 1813 i Lier og Anne Chrestine Larsd. F. ca. 1817 i Lier. Barn: Ingeborg Marie Johansd. (g.i 1868 m. Hans Andreas Mikalsen f.1842)Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det er kanskje dem som ifølge FS gifter seg 26/1 - 1839 i Lier BU:Johan Hansen 24 årAnne Chrestine Larsdatter 21 årHans far: Hans JørgensenHennes far: Lars Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nilsen

Hei! Tusen takk for hjelpen! Ja, det er helt klart de du har funnet på Gullaug i 1865, og jeg trur også du har funnet riktig vielse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei KariFår disse opplysningene oversendt fra slektsgruppa i Lier Historielag:Viede 26.januar 1839 i Frogner kirke: Ungk. Johan Hansen 24år Gulloug-eie og oppholdsted Lier, Far: Hans Jørgensen og Pigen Anne Chrestine Larsdtr. 21år, S sted, fødested Lier. Far: Lars Johnsen. Forlovere: Hans Johnsen Engersanden og Hans Jørgensen Gulloug-eie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nilsen

Takk Maya! Jeg trur kanskje jeg har funnet dåpen til Anne Christine, men jeg er ikke sikker på om det er den samme. F.23.05.1817 og dpt.08.06.1817 Frogner. Foreldre: Lars Jonsen og Anne Jensd. Bosatt på Stilleholmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei igjen KariDet er nok riktig den dåpen til Anne Christine du har funnet, slektsforskergruppa har sjekket i MINI kirkebok (det er KLOK som ligger ute):Anne Christine, født 22.05.1817 på Stilleholmen, døpt 08.06.1817 i Frogner kirke. Foreldre: Lars Jonsen og Anne Jensdatter, husfolk Faddere: Anne Olsdatter Bragernes, Guri Amundsdatter, Marte? Jensdatter Frognereie, Ole Knudsen Walleeie, Nils Hansen Bragernes og Johan Torehesen? Nøsteeie.Copulered Frogner kirke 03.10.1816: Ungkarl Lars Jonsen fra Bragernes 20år, og pige Anne Jensdatter Wivelstad (det står ingen alder). Forlovere: Nils Wivelstad og Anders Lian.Stilleholmen er nevnt i Liers Historie: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Og her kommer litt til: Konfirmert 13.05.1829 i Frogner kirke: Johan Hansen født i Lier, 14 3/4år Karakterer: Meget god i kundskab og flid. Foreldre:Hans Jørgensen og Ingeborg Christensdt Gullaug eieKonfirmert 09.06.1833 i Frogner kirke: Anne Kristine, født i Lier 16år Karakterer: Meget god saavel kundskab som flid og opførsel. Foreldre: Lars Johnsen og Anne Jensdatter Gilhuus eie.Håper du finner dette interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Og litt til:Johan, født 26.08.1814, døpt 28.09.1814 i Frogner kirke. Foreldre: Gaardbrugere Hans Jørgensen Laheld og hstr. Ingeborg Christoffersdatter. Faddere: Elen Hansdatter Dagslet Røgen, Else Pedersdatter Laheld, Kirsti Jensdatter Laheld, Anders? Olsen Laheld, Jon Andersen Laheld og Ole Jensen Gullaug, alle bondefolk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nilsen

Hei Maya.Ja, jeg finner det kjempe interessant! Tusen takk for alt du har klart å finne ut! Så det betyr at Lars kom fra Drammen. Wivelstad er det i Lier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.