Gå til innhold
Arkivverket

[#39743] Jens Pedersen født 2/3-1815 og Kari Mikkelsdtr født 4/8-1815


Gjest Marit Nyhus
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Nyhus

Disse to er mine tipp-tippoldeforeldre. De fikk 7 barn:Agnethe født 12/12-1837Elie født 7/5-1840Marthe født 20/10-1843Lars født 18/11-1848Kristian født 6/12-1850 (min tippoldefar)Gunnaar/Gønner født 30/5-1855 Anders født 3/8-1859Lars, Kristian og Anders har jeg mange etterkommere etter, men jentene har jeg ikke funnet mer om. Jens Pedersen død Furnes 13/4-1875, Kari Mikkelsdatter død 3/5-1891. Er det noen som kjenner etterkommere etter disse?Tusen takk. Mvh Marit Nyhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei MaritJeg legger inn en lenke til familien i 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60414&gardpostnr=522&personpostnr=3021&merk=3021#ovre>LenkeHer finnes det også en fostersønn, kanskje et barnebarn født utenfor ekteskap?? Dette er bare spekulasjoner så du må sjekke det ut med kirkeboken.Jeg fant også disse to damene i FT 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei LailaHar i FS (Family Search) funnet en Johannes Andersen født 5/6-1864 i Furnes av foreldrene Anders Nielssen og Elie Jensdatter. Dette kan mye mulig være den fostersønnen som er oppført i 1865. Må likevel sjekkes med kirkebok. Finner ham ikke i den skannede for 1854-1896 da denne er for Vang. Lenken til 1900 stemmer ikke men hvis det er disse du tenker på har jeg sett på den Lenke Kan jo bare være byttet om på fødselsår, men jeg vet ikke. Vartomten skal være oppført i den siste Vangboka. Mulig det står noe om dem der.Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei igjen MaritJa det var de to damene jeg tenkte på. Det var litt snålt, vet ikke hva som skjedde med min lenke. Synes det var mye som stemte med dem.Hvis denne fostersønnen levde opp, kan det hende du finner noe mer i hans konfirmasjon.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Har nå sjekket bygdeboka for Vang, og Eli og Marthe Jensen som er nevnt under plassen Solli av Vartomten er ikke søstre av min tippoldefar. Den Johannes Andersen som er oppført som fostersønn i 1865 og som jeg fant i FS som sønn av Elie Jensdatter kan mye mulig være denne i 1900 Lenke Må nok sjekke videre.Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.