Gå til innhold
Arkivverket

[#39746] Emigrantlister fra Gøteborg


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Er det noen som vet om det finnes lister over de emigranter som reiste ut fra Gøteborg i 1884?Jeg har stilt det samme spørsmålet på Anbytarforum, men fikk ingen svar.mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Takk skal du ha. Det synes som om det ikke fantes noen lister fra 1884, derfor fikk jeg vel heller ikke noen svar fra Anbytarforumet. Der pleier det alltid å komme svar.mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Caroline Pedersen født i Norge, ant. i Drammen , 1867/68 reiste ut fra Gøteborg , antagelig i september 1884. Hun ankom New York 2.10.1884. Båten het visstnok S.S. Nevada. Spørsmålet er om det står når hun er født , og hvem hun reiste sammen med. Hun giftet seg i Amerika med en person med danske aner.Det hadde vært supert å fått hjelp til dette.mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Takk skal du ha.Forskjellen på S.S. Nevada og S.S. State of Nevada, kjenner jeg ikke til. Men den ene linken du sendte meg fortalte at den båten gikk fra Glasgow 20 september 1884 og ankom New York 3 oktober.Jeg ser også at S.S. Nevada ble skadet ved kollisjonen i 1884 og hadde en pause. Som jeg forstår gjelder dette 2 forskjellige skip.Kan det være en Caroline ombord i en båt som gikk fra Gøteborg noen dager før 20 september. Hun skal være ca. 16/17 år og norsk .mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Til Hanne Ludvigsen. Har en 'problemperson' som skal være født i Gøteborg i 1902. Gjør du andre oppslag i Gøteborg ?? Mvh Arne Haaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Hei Hanne. Det er supert. Men, skal jeg opprette ny debatt eller som e-brev oss imellom ?? mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.