Gå til innhold
Arkivverket

[#39757] Sokneprest Boe Hegdal i Sør-Odal, slutten av 1600-tallet


Gjest M. Nicolaisen
 Del

Recommended Posts

Gjest M. Nicolaisen

Hei!For litt siden la jeg inn et tema her hvor jeg søkte etter opplysninger om noen slektninger i Sør-Odal i Hedmark. I den forbindelse dukket denne karen opp; sokneprest Boe Hegdal. Jeg har søkt etter ham på FamilySearch; og da dukket denne personen opp: LenkeJeg tror det er rette person; fødselsår rundt 1663 er rimelig; siden jeg vet at datteren hans giftet seg 1701. Jeg veit det skal stå om ham i Sør-Odal bygdebok bind 3 side 69 (takk Frank Johansen), men siden det tar litt tid før fjernlånte bøker dukker opp; hadde jeg håpet at noen kanskje kunne stagge nysgjerrigheten min litt.Derfor; har du noen opplysninger om sokneprest Boe Hegdal, må du gjerne dele dem med meg.Mvh M. Nicolaisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Nicolaisen

Hmmm, lenka virka visst ikke; men det som sto var at han ble født 1663, og at han var gift med ei Ursula Andersdatter Heide. Det står også at han skal ha dødd før 1688.Jeg søkte da på Boe Hegdal, 1675 + - 20 år, og Norge.Mvh M. Nicolaisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Guro Reinhart

Søkte etter Hegdal blant innlggene i Debatt og fant dette.Jeg lurer på om en av dere vet om Boe Nilsen Hegdal og Ursula hadde flere barn enn Marte, Margrete og Anne?Søker en Peter Boesen som fikk datteren Maria i 1725 med enken Anne Sørensdatter. Peter var ungkar med bosted Nedre Sand da datteren ble døpt 14 okt. Siden Nedre Sand var 'prestens sedvanlige frigard' mener jeg at det kan være en forbindelse her.Takk for svar.Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.