Gå til innhold
Arkivverket

[#39771] Oppslag i bygdebok for Hægebostad, Vest-Agder


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Dersom noen har tilgang til nevnte bygdebok, trenger jeg hjelp til å sjekke folket på gården Røyddan. Jeg er på jakt etter opphavet til en Ingeborg Børusdtr. Hun giftet seg i Vigmostad 02.07.1735 med Torgier Stigsen. I den forbindelse står hun oppført med gårdsnavnet Røjdan.Håper noen kan hjelpe? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg har nå sjekket Hægebostad-boka, som jeg tilfeldigvis hadde tilgjengelig. Den gården du kaller Røyddan er sannsynligvis identisk med Røydland. Der fant jeg dessverre ikke Ingeborg Børusdtr. (eller, for den saks skyld, noen Børu).Det finnes imidlertid, så vidt jeg vet, et mer nærliggende alternativ - nemlig Røydland i Vigmostad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for rask hjelp Oddbjørn.Jeg hadde en liten mistanke om at det var til Vigmostad jeg skulle, men det kan av og til være nyttig å få fjernet noen alternativer. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.