Gå til innhold
Arkivverket

[#39772] Anders Bergesen og Anne Gudmundsdtr. viet i domkirken i Bergen 1860


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg søker hjelp til å finne foreldrene til Anders Bergesen f. i Fana og Anne Gudmundsdtr. f. i Fjell. begge Hordaland. Legger ved Lenke mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Da vil jeg tro at Anne er den samme Anne Gudmundsdtr. som ble født på Ask,22.01 og døpt 11.02.1827 av foreldrene Gudmund Iversen Ask og Britha Magnesdtr.( ref. avskrift av kirkebok for Askøy, døpte 1742-1911)Og da er det kanskje de som giftet seg i Hosanger i 1813.Lenkevh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg tror det må være en feil vedr. far til Anders Bergesen i FamilySerah VRI. Ved vielsen i 1860 ble faren til Anders nevnt som Anders Bergesen.Jeg har ikke kunnet finne noen Anders født i Hordaland rundt 1834 med far Anders Bergesen. Derimot finner jeg Anders født i Fana 05.03.1833 med foreldre Berge Andersen og Giertrue Johnsdtr.[url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=500220407271&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeOg de finner du gift i Fana 20.06.1830.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Den godeste Berge Andersen har nok flyttet på seg, for i 1841 får han og Gjertrud en sønn i Starefossen.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=doep1816&gardpostnr=44654&merk=44654#ovre>LenkeJeg finner ytterligere tre barn født i Starefossen, men nå heter mora Guri Hansdtr.Og det kan se ut som han har dratt til fødeplassen i Os for å finne nytt gifte.LenkeOg Gjertrud døde i Starefossen i 1843.LenkeOg Berge døde samme sted i 1871.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.