Gå til innhold
Arkivverket

[#39775] Søker opphavet til Karl J. Olsens foreldre i Askøy , Hordaland Lenke vedl.


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Legger ved Lenke og lurer på om noen kan hjelpe meg med opphavet til begge foreldrene til Karl J. Olsen ? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Vi kan jo starte med ekteskapet deres i 1829.LenkeDet viser oss for det første at Ole var enkemann, 25år og bodde i Alvøen, mens Agathe var pge, 23 1/2 år og fra Kjøkkenvik. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og da finner jeg Agathe i kirkebokavskrift fra Askøy døpt 03.11.1805 i Kjøkkelvik av foreldre Johannes Johannessen og Anne Andersdtr. Og samme sted finner jeg Ole døpt 01.07.1804 av foreldre Knud Olsen Alvøen og Abelone Larsdtr. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victor Dahl

Ole Knudsen og Agathe Johannesdatter er tippoldeforeldre til min tremenning. Er du i slekt med Ole K? Hilsen 03739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victor Dahl

Glemte selvsagt noe. Ole K. er omtalt i 'Gards og ættebok for Loddefjord sogn' side 105 og side 159. Av Edvard Jakobsen, Bergen 1970. Hilsen 03739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.