Gå til innhold
Arkivverket

[#39788] Søk etter Kirsti Frantzdatter, Rakkestad


Gjest Rolf Theodorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Theodorsen

Kirsti min tiptip oldemor f. 1772 Rudsrud, Rakkestad.Fikk et barn Frantz Andreasen f. 27.5.1804 utenfor ekteskap med Andreas Aslaksen Eidsberg.Ble gift med Peder Olsen, Levernes, R.stad 26.12.1806 i R.stad.Hvor ble de av? Har søkt i kirkebøkene, men ikke funnet dem senere.Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Hvis dette er sønnen Frantz Andreassen som godt voksen Lenke-og dette er barn han har fått i Rakkestad og Tune, kan jo oppslag på faddere kanskje være et sted å se etter farmor/farfarVital Records Index - Norway 1. Andreas FRANTSEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 09 Jun 1824 Rakkestad, Ostfold, Norway 2. Arne FRANTSEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 02 Jun 1830 Rakkestad, Ostfold, Norway3. Hans Peter FRANTZEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 28 Dec 1836 Tune, Ostfold, Norway4. Christian FRANTZEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 20 Dec 1833 Tune, Ostfold, Norway5. Anders FRANTSEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 19 Aug 1825 Rakkestad, Ostfold, Norway6. Karen FRANTSDR - Vital Records Index / NO Gender: F Birth/Christening: 03 Jan 1828 Rakkestad, Ostfold, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Rolf Theodorsen

Hei Heidi! Det er Hans Peter Frantzen som fører til meg! Etterslekten er avdekket, men Kirsti Frantsd. er fortsatt problemet! Nå har jeg funnet et nytt halmstrå; Kirsti giftet seg igjen 15.april 1809 i Rakkestad med Christian Christoffersen, Berg.Han u.k. og hun enke. En av forloverne Guttorm Bratvortved er med ved begge vielsene, så jeg tror det er rett Kirsti. Har ikke funnet 1. ektemann død! Er Berg en kommune eller gård? Takker for ev. opplysninger. Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei Espen! Takk, men det sa meg ikke noe så langt. Jeg regner med at jeg nå har funnet siste ektemann; Christian Christophersen på gården Berg i Rakkestad. Han er i F.T. 1801 22 år og ugift. Kanskje det kan føre meg vidre til Kirsti? Ingen Ole passer i 1807, men jeg har det i minne. Hilsen Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.