Gå til innhold
Arkivverket

[#39807] North Dakota Census 1910


Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei!Jeg lurer på om noen her kunne funnet min oldefar i 1910-censusen. Han het Nub (Kan være staven Nils eller Niel), etternavn Knutson eller Østløkken (Ostlokken?). Han var f. 1867 i Nes, Hallingdal. I 1910 bodde han i Hatton, Traill county, North Dakota.Jeg foretrekker å se originalen selv, den kan sendes til espen.brataker[krøllalfa]online.noTakknemlig for hjelp!Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Finner ingen passende i Hatton. Var han single? Når utvandret han? Hvor var han i 1910 - 1920? Hva het hans far?Finner en Nub Olson f. 1865 i Traill....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hei! Flere av folketellingene for Nord-Dakota finner du her:http://www.rootsweb.com/~census/states/northdakotaDe er ikke transkribert, men de er relativt kurante å finne fram i - forutsatt at du vet hvor du vil lete. (Ellers blir det MYE leting)Under hver folketelling finner du en fortløpenede oversikt med lenke for hvert county. Øverst på lista for bildene av tellingsskjemaene finner du en txt-fil som heter 000read.txt. Den vil fortelle deg hvilke bilder du skal lete i for hver by eller township.Min erfaringer er at dersom hvert bilde åpnes direkte på nettet blir skriften for liten til å kunne leses. Jeg har løst dette ved å laste ned alle bildene for et township og åpne dem hver for seg med et bildeprogram. Da får jeg den forstørrelsen jeg vil. Og så kan jeg slette de bildene jeg ikke finner noe på.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Takk for tips og hjelp begge to. Nub utvandret i 1902, han reiste til Canada i 1911 og hjem til Norge i 1914.Jeg ser gjerne nærmere på den Nub som du fant, Jon!Espen (mail-adressen står i innlegg 1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei ! Fra census 1910: Nut Knutson 2-Wd Hatton, Traill, NDPrøv denne linken. Hvis det ikke går skal jeg prøve å finne en annen måte å sende den til deg. LenkeTordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei!Den virker ikke, mail adressen min er espen.brataker[krøllalfa]online.noTakk skal du ha!Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.