Gå til innhold
Arkivverket

[#39809] Knut Kristiansen Nordanger f. 1886 i Manger/Hordabø drog til USA?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg har fått oppgitt at Knut Kristiansen, kalte seg for Christian etter at han kom over til USA om dette var for eller etternavn vet jeg ikke. Jeg vet heller ikke hvordan han skrev navnet sitt. Jeg har ikke vert i stand til å finne når han drog, men jeg har funnet tidspunktet da broren David reiste Lenke David var ikke så lenge i USA før han kom tilbake. Jeg vet lite om hvor og hva David gjorde. Jeg har fått oppgitt at Knut (Christian) bodde i Seattle og var gift der. Han ble gift med en enke som hadde en sønn og så fikk de en datter sammen. Denne datteren het Berni og ble siden gift Schiller og hun ville ha vert ca 87 år nå. Hun bodde først i New Mexico, så flyttet hun til Hawaii,og til slutt bosatte hun seg i Las Vegas. Berni var sykepleier av yrke og tok til seg et barn, men hadde også egenfødte barn.Jeg håper at det lar seg gjøre å finne når Knut drog til USA og mest mulig opplysninger om han og hans familie der.Håper at det er noen som kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det ser ut som om David Kristiansen Nordanger reiser til USA første gongen i 25. juli 1908 Lenke Da var reisemålet Nord Dakota og at han skulle til slekt der. Trolig broren Knut? Kanskje det let seg gjere å finne dem i Ft for 1910?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Håper at det er noen som har tilgang til ft for 1910 for Hatton Nord Dakota som David reiste til. siden han reiste til familie der, er det mulig at han reiste til broren Knut Christiansen. Det er mulig at Knut forandret både for og etternavn da han flyttet til USA.Håper at det er noen som har tilgang til census for 1910 i det aktuelle området som kan hjelpe meg med denne saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.