Gå til innhold
Arkivverket

[#39814] Forfedre til Gollaug Svendsdtr. 1777 – 1862 Verdal i Nord-Trøndelag.


Gjest Hill-Gunn Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest ann- mary engum

Hei! Se i bøker for Ytterøy,Mosvik,Frosta,Inderøy også!Disse jentene's dåpsinnførsel må da finnes et eller annet sted !Hilsen Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Hill-Gunn Jensen

Hei igjen.Denne Gollaug Svendsdtr. har vært en hodepine i flere år, jeg har tatt henne frem og lagt henne bort ”ørten” ganger, men nå tror jeg at jeg kanskje har klart å finne hvor hun kom fra. Men helt sikker er jeg ikke på at jeg har funnet rett opphav.Etter å ha tittet litt nærmere på giftemålet til Gollaug og faddere til hennes og søstrene Johannes og Siris barn, finner jeg at det er et navn som går igjen, Ole Baardsen på Nordberg.Han er fadder til Gollaugs uekte datter Anne sammen med sin kone Ragnhild Einersdtr samt Siri og Johanna Svendsdtr. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2481&idx_id=2481&uid=ny&idx_side=-263>Lenke Han er forlover når Gollaugs gifter seg Permanent sidelenke: Lenke Han er fadder på Johannas 1. barn Svend sammen med kona Ragnhild Einersdtr. Permanent sidelenke: Lenke Hans kone Ragnhild er også fadder på Gollaugs 4. barn Karen. I 1814 Permanent sidelenke: Lenke Gollaugs uekte datter Anne er på Nordberg i 1815 hos Ole Baardsen Lenke og når Anne gifter seg i 1823 er Ole Baardsen forlover.(nederst) Permanent sidelenke: Lenke Er dette bare tilfeldigheter eller er det noe slektskap her?Ole Baardsen finner jeg døpt i 1753 far Baar Norberg (nr. 9 h. side) Permanent sidelenke: LenkeOle har søsteren Karen som blir døpt i 1755 (nr. 3 v. side) Permanent sidelenke: LenkeKaren blir trolovet 24. okt. 1776 med Svend Haagensen, Rinden Permanent sidelenke: LenkeI KB for Skogn finner jeg ei Johanna døpt i 1777 med foreldre Sven Haagensen og Karen Baardsdtr. (nest sist, h. side) Permanent sidelenke: LenkeI 1779 blir ei Gulluf døpt (nr. 26) Permanent sidelenke: Lenke Her ser det ut som om presten har skrevet Svend Haalensen og Karen Balsdtr. Men de bor på Rindvaldet ser jeg.Og 4. søndag i advent 1781 finner jeg Siri døpt Permanent sidelenke: LenkeI 1801 finner jeg Karen (Kari) Baardsdtr. gift for 2. gang på Fæby, her er også Siri Svendsdtr. tjener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.