Gå til innhold
Arkivverket

[#39829] Slekt på Frosta, Min tippolderfar Endre Svendsen


Gjest Oddmund Jessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddmund Jessen

Hei. Jeg prøver å finne ut noe om min farmors slekt som kommer fra Frosta. Det gjelder min tippoldefar Endre Svendsen som opprinnelig kom fra Frosta til Berlevåg. Dette skjedde antagelig rundt 1850 - 1860. Hans sønn Enok tok farens fornavn til etternavn, Enok Endresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den eneste jeg finner med navn Endre Svendsen som er født i Trøndslag er denne karen i 1865: LenkeDet passer vel dårlig med at han skulle være født på Frosta ?Har du noen flere opplysninger om ca f. , gift med osv.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg en helt annen familie som kan stemme med navn, bortsett fra at Endre kommer fra Frostenes Sogn:LenkeKan det være de du søker?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her ser det ut til å være samme familie i 1865. Her er Beitstadens Prestegj. nevnt ? ( Mulig det er forandring på navnet på fødested , det forrige var vel Frostens Sogn?)LenkeGunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddmund Jessen

Hei Gunn: Blink!! Dette er den riktige Endre Svendsen. Tusen takk for hjelpen. Han bosatte seg i Skonsvik 5 km utenfor Berlevåg og drev med fiske og jordbruk. Den gangen var vel Berlevåg ikke egen kommune. Derfor Tana kommune. Hilsen Oddmund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Han døde i 1881 LenkeSannsynligvis er han født i Frosta.Kona og eldste sønnen i 1865 er født i Lebesby - grunn til å tro at han giftet seg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da har du kan hende to familier å velge i som kan være Endres opphav på Frosten i 1801?LenkeKan hende oppkallinger vil hjelpe deg her. Det er nevnt flere barn i begge familiene.Hyggelig at jeg fant rett familie.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg har alle bygdebøkene for Åsen, og Endre Svendsen er ikke nevnt som sønn av hverken Svend Olsen eller Svend Jensen i Grenne dessverre, men han kan jo være en uteglemt sønn av Svend Jensen. Svend Olsen døde allerede i 1810. Det kan jo være den 3 Svend(Svend Bersvendsen) som var i Hogstad på Frosta i 1801, men han ser jo ikke ut til å tilhøre den familien han bodde hos. Jeg forsøkte også å se etter Endre Svendsen som konfirmant på innscannet kirkebok fra 1827 og utover, men fant han ikke som konfirmant 1827-1830. Nå er det vel bare Frosta som er lagt ut, og ikke annekset Åsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddmund Jessen

Takk for den hjelpen jeg hittil har fått i søket etter opphavet til min tippoldefar. Det hadde vært intressant å finne slekten lengere tilbake, og mulighetene er vel der. Hilsen Oddmund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.