Gå til innhold
Arkivverket

[#39830] Hjelp til tyding av dødsårsak og anmerkningsfelt s. 34 nr. 112 Paulus 1906-1915


Gjest Anne Elisabeth Myrvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Er det noen som kan hjelpe meg å tyde hva som står oppgitt som dødsårsak og hva som står i anmerkningsfeltet for avdøde Svend Hansen, side 34, nr. 112 i skannet kirkebok for Paulus menighet 1906- 1915. Lenke Tenker kanskje at det siste ordet i dødsårsaken kan ha noe med senilitet å gjøre... Anmerkningsfeltet har gjentakelsestegn for forrige innførsel som jeg forstår det og hva står der? Takknemlig for all hjelp.Med vennlig hilsen Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Debilit. senil.+ Diakonhjem., V. AkerBrukerveiledningen gir oppskrift på hvordan du kan lenke til en side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Tusen takk til dere begge to. Jeg burde vel tenkt meg at dødsårsaken var alderdomssvakhet, mannen var tross alt født i 1821. En bra alder på den tiden. Og + Diakonhjem., V. Aker betyr vel at han var innlagt og døde der.Jeg har lagt inn mange lenker med hell før, men de skannede kirkebøkene er visst ikke like lett å få lagt inn. Skal se oppskrift på brukerveiledningen. Mvh. Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Det er ikke selve innleggingen av lenker i forumet som er 'problemet'. Derimot er det viktig å kopiere riktig lenke, og det finner du beskrevet i brukerveiledningen for de skannede kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Tusen takk for nyttige opplysninger Ketil. Nå har jeg lest brukerveiledningen, men jeg fant ikke svar på om det er den permanente sidelenken eller bildelenken jeg da skal bruke for å legge inn lenke? Kan noen svare meg på det?Mvh. Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Nærsnes,bruk fra f.eks denne Permanent sidelenke: Lenkeda kopierer du fra ht-- til og med 95, pass på at du ikke får med deg mere ( ikke noe tomt tein etter 95 )mange hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Da prøver jeg å legge inn rett lenke til innlegg 1. Blir det riktig har jeg lykkes Lenke Takk for all hjelp!Hilsner fra Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Du kan bruke både permanent sidelenke og permanent bildelenke, men den første er å foretrekke da man ellers ikke kan se hvilken kirkebok siden er hentet fra. Dessuten kan man ikke bla i boka hvis man bare får opp bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Igjen tusen takk for hjelp. Det hele var jo veldig enkelt når man bare kan det... Med hilsen fra Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.