Gå til innhold
Arkivverket

[#39837] Hjelp til tolkning


Gjest Hanne Line Osberg Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Jeg greier ikke å lese/tolke alt det som står i anmerkningsfeltet om det pikebarnet som er død 11. juli (står mellom nr 6 og 7) Lenke'Barnet blev af modern drept efter fødselen ...' Noen som kan hjelpe meg?Moren Ingeborg Iversdatter ble senere ble dømt til 12 års fengsel for å ha drept sitt nyfødte barn.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Minken

Jeg tror det står: ”Barnet blev af Moderen strax efter Fødselen qvalt og efter 3 Dage at have skjult Barnet, blev det af samme grueligen mishandlet”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Takk for hjelpen! Tror Anne har tolket teksten rett, og at Berit har rett i at det skal være 5 dager. Ligner på andre femtall på siden.Det var mange ugifte mødre på den tiden som valgte en slik utvei. Men det å mishandle barnet i tillegg...Vi greier vel ikke å sette oss inn i den situasjonen de var i.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.