Gå til innhold
Arkivverket

[#39839] Heidal


Gjest Kai M Kveum
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai M Kveum

Semon Prestgard refererer i heftet 'Bygdehistorie Gardshistorie' til et sted som kalles Bergelykkja. Det er også ein fraflytta heim som låg heilt inne på Grotberget. Folket drog til Amerika. Er det noen som har opplysninger om denne plassen/folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jfr. telefonsamtale: Jeg fant boken med navn og omtale på 56 nedlagte bruk i Nedre Heidal. Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Henvisning til 56 navn er fra boken Lokalhistorisk skrift frå Sel utgitt av Bygdeboknemna 1981 og forfatterne av to artikler var brødrene Erling og Jørgen Espelund. Jeg bruker ikke Prestgard som eventuell kilde. Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai M Kveum

Takk for det. Da har jeg funnet ut at jeg har Bergelykkja som Bergum (Berget. Familien som bodde der sist og flyttet til Amerika er: Mari Larsdtr f.1822, g 1874 m Arne Johnsen Foygstadeie f.1816. De hadde 5 barn. Mari er født på Berget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.