Gå til innhold
Arkivverket

[#39842] Etterkommere av Ole Iver Olsen, født 27. okt. 1832, Nygård, Tolga, Hedmark.


Gjest Raymond Ronessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Raymond Ronessen

Ole Iver Olsen var født født 27. okt. 1832 i Tolga, Hedmark. Han kom nordover til Målselv i 1846 sammen med kona Olava Svendsdatter, født 17. jan. 1837, Øversjødalen, Tolga, Hedmark hvor de begge døde. Når og hvor de eksakt døde har jeg ikke funnet informasjon på. Kanskje er det noen som vet?Etter det jeg kan se fikk Ole Iver og Olava sju barn: Ingeborg, Svend, Ole, Martin, Kristian, Olea og Johanna. Er det noen som har etterkommerne til Ingeborg, Martin, Kristian, Olea og Johanna?1. Ingeborg Olsdatter, født 10. apr. 1854, Øversjødalen, Togla, Hedmark. 2. Martin Olsen, født 18. mai 1867, Holmen, Målselv 3. Kristian Olsen, født 29. mai 1870, Holmen, Målselv 4. Olea Olsdatter, født 23. apr. 1872, Holmen, Målselv 5. Johanna Olsdatter, født 12. mai 1874, Holmen, Målselv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er vel familien på Holmen i Målselv i 1875 [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1875&knr=1924&kenr=002&bnr=0035&lnr=00>LenkeDette er vel Svend Oliversen (Ole Ivers sønn) på Holmen i 1900 LenkeDette kan vel være giftermålet til broren Ole, født 1865, gift 1896 i Målselv Lenke. Kona het Emilie Sofie Eriksdatter. Barn i 1897 Lenke og i 1899 Lenke, 1901 Lenke og 1903 Lenke Familien i Målselv i 1900 LenkeOlea døde i 1895 LenkeEn død datter av Ole Iver? LenkeKan dette være Johanna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raymond Ronessen

Hei Grethe. Må si du gjør en imponerende jobb. Ole Olsen Haabet som du fant med to barn hadde totalt 11. De har jeg funnet, men det er verre med de andre. Johanna som du fant, er riktig person. Hun gifta seg med Andreas Tønder Viken, men jeg har ikke så mye på etterkommerne deres. Ingeborg, Kristian, Martin og (Olea som du fant) har jeg ingen barn på. Det er mulig Ingeborg gifta seg med en Fagerli, men det har jeg bare blitt fortalt. Også lurer jeg litt på om Olea kan ha vært gift med en Moe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Thomas Nilssen

Hei!Jeg har ikke noe mere å bidra med, men jeg er interessert i de etterkommerne du har samlet. Jeg er tippoldebarn av Olavas yngre bror John Svendsen Øien. E-post: dragspel@frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.