Gå til innhold
Arkivverket

[#39843] Feil i skipslistene i FT 1900. Skipet står oppført som gård i Idd.


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Hallo !Er det noen som svarer på innlegg her ?Jeg er fortsatt nysgjerrig på om dette kommer til å bli rettet opp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Beklager at det tok tid før du fekk svar. Dei som normalt svarer på denne typen spørsmål har permisjon for tida. Det ser ut som om dei som i si tid registerte teljinga også tok med ei skipsliste. No veit ikkje eg korlies originalmaterialet var ordna, men for meg ser du ut som om feilen har oppstått alt då materialet vart ordna og at dei som registerte fekk ei liste die ikkje skulle hatt og at dei så gjorde det beste ut av det.Eg tviler på om dette blir retta med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk for at du svarte.Da antar jeg at det i det minste har blitt notert for senere 'oppretting'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Nå står jo båten oppført med både gårdsnummer og alt annet en gård skulle ha i 1900-tellinga. Kanskje den var gått veldig på grunn...?;c)`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.