Gå til innhold
Arkivverket

[#39845] Hvor blei det av Peder Ingvald og Odin Lund Olsen, Andøy?


Gjest John O. Svenning
 Del

Recommended Posts

Gjest John O. Svenning

Min farfars to brødre: Peder Ingvald Olsen f. 24.08.1868 Åknes (Bjørnskinn) i nåværende Andøy kommune,finner han ikke etter folketelling 1875. Odin Lund Olsen f. 03.04.1876 samme sted. Finner han som matros på D/S Lofoten i folketelling 1900. Kan noen hjelpe med spor etter disse to? Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Ja du har riktig mann, Ove er forøvrig min farfar. Gjør oppmerksom på at så langt jeg vet brukte alle Olsen som etternavn. Av en eller annen grunn blei min tippoldefars etternavn brukt helt opp til vår tid. Har forøvrig for sikkerhets skyld søkt også på Olausen. Dessverre fattet jeg interesse for slekt etter at foreldre og besteforeldre var borte. Jeg håper de som har 'gamle' i familien å spørre ut om slekt benytter anledningen. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest John O. Svenning

Tar fram denne saken igjen, fortsatt på jakt etter min bestefars brødre. Kanskje noe nye brukere og ideer er dukket opp? Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf A Fæster

Hei !Tror dette er når (din) Olaus Severin Berg blir født i 1842 på Myre om du ikke har den da. Prøver om det blir Lenke av dette.LenkeOm ikke andre kan hjelpe må du vente til Andøy Bygdebok bind 3. som omhandler: Myre, Dverberg , Saura , Kvalnes , Ramsa , Breivika , Åbergsjorda , Middagsfjellet , Nordmela , Skogvoll. blir ferdigskrevet. MB blir påbegynt i år av forfatter Johan I Borgos , og skrivingen tar ca. ett år.Mvh. Rolf A Fæster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Lenka de virket nok ikke. Spiller ingen rolle, familien flyttet til Åknes som er i del I. Johan vet nok ikke mere enn meg om disse to brødrene. Takk for forsøket. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest John O. Svenning

Hei! Plukker to 'gammelonkler' fram fra glemselen i håp om at nye opplysninger skal dukke opp. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.