Gå til innhold
Arkivverket

[#39880] Martinus Hansen f 1845 høland


Gjest Anne-Grethe Livingston
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Grethe Livingston

Søker aner til Martinus Hansen. Min oldefar Martinus Hansen ble født 10 okt.1845 Foreldre; Hans Jacobsen Dalsbye og Anna Sophie Hansdtr. Kilde: Kirkebok for Høland 1827-1845. Mini I. 8. Prøver å finne Hans Jacobsen; i folketelling 1865 finner jeg en Hans Jacobsen i Moss, han er 54 år og fødested Høland pr.gj. Han er da gift med en Karen Johanne. De har tre barn. Martinus finner jeg ikke her. I 1875 finner jeg Hans Jacobsen f.1812 i Høland som enkemann i Moss.(Martinus vet jeg er nå gift å bosatt i Arendal.) Kan Hans Jacobsen i Moss være far til min Martinus. Er det noen som kan hjelpe med flere opplysninger Takknemlig for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Hans Jacobsen i Moss er nok ikke 'din'. Jeg fant husmann Hans Jacobsen på Daleby død 15. mai 1853 i Høland, nr. 36 her: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=520&idx_id=520&uid=ny&idx_side=-275>LenkeJeg tror at den Sofie Hansdatter som er på Daleby i FT 1865 er Anna Sophie Hansdatter, og Johan er bror til Martinus, født 13. juni 1830 i Høland [Familysearch]:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Grethe Livingston

Takk for hjelpen Laila, de opplysningene stemmer nok. Denne Hans jacobsen i Moss fant jeg hadde barn allerede før martinius ble født.Så som du sier han er ikke min fam. Nå får jeg gå til kirkeboka å finne vielsen til Hans og Anna Sophie der. Takk igjen Hilsen Anne-Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Ian Hansen

I think Martinus is related to my G Grandfather Anthon Hansen - can you help me - I dont read Norwegian and would love to talk about a possible connectionIan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Hello Ian,When was your G Grandfather born? I searched for children with the mother's first name as Sophia and then I found more children:Christian HANSEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 19 Dec 1832 Holand, Akershus, NorwayHalvor HANSEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 29 Jun 1835 Holand, Akershus, NorwayWilhelm HANSEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 14 Mar 1841 Holand, Akershus, NorwayAnthon HANSEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 08 Sep 1842 Holand, Akershus, Norway- all of them with the parents Hans Jacobsen and Sophia Hansdatter.As you can see it is Anthon's birthday today, it's 164 years since he was born!I don't know if this is the person you are seeking, but I suppose you have some knowledge about him so you can find it out.With kind regards, Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.