Gå til innhold
Arkivverket

[#39889] Doksæter, Knud, Salomon, Stryn


Gjest Tor Kvien
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Kvien

Enda en utfordring. Hvem er nevnt i disse skiftene:1058 Knud Knudsen Doksæter Stryn 326 6 1727-17311126 Mari Salomonsdtr Doksæter Stryn 437 6 1727-1731Jeg er på jakt etter en Salomon Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet hos Knud Knudsen er datert 11. november 1729 og var foranlediget av at han hadde begått leiermål med Ane Erichsdatter. Da skulle kongen ha halve boet. Ektefellen kalles Marite Pedersdatter.Skiftet etter Mari Salomonsdatter er datert 18. oktober 1730 og nevner barna Knud Knudsen Dochsæter, Joen Knudsen, Ingebor Knudsdatter, g.m. Hans Falleid, og Sl. Christi Beresetter, som hadde etterlatt seg sønnen Ole Andersen, formynder faren Anders Olsen Beresetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Takk for interessante og nyttige opplysninger, selv om det ikke gav svar det jeg håpet på denne gangen: foreldre til Salomon Knudsen Gjørven, jfr. tema 17390. Har noen tips er det fint. Jeg vet i hvert fall nå at det var to som het Knud på Dokset på samme tid.En av de ovennevnte Knuder, var korporal og visstnok fra Hedmark i følge 1701 tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Ved nærnere sjekk av egne data ser det ut til at den gode Knud med leiermålet, var sønn til etternevnte Mari, og gift med Marite Pedersd. Faleide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.