Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lars G. Hukkelaas

[#39900] Naustdal (Ola Strand)

Recommended Posts

Gjest Lars G. Hukkelaas

Ola Strand var gift med Kristine Severine Petersdtr. Skorpen, fra Sande Kommune M.R. Hun var født 10.juni 1887, og var etter det jeg har fått opplyst jordmor i Naustdal....Jeg etterlyser litt informasjon om hennes mann Ola, Når og hvor født, eventuelt død, hva han dreiv med og om plassen de bodde på. Min e-post er: la-gabri(krøllalfa)loqal.no Mvh. Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Jordmor Kristine Skorpen Strand, født 1887, døde på Hukset i Naustdal 28. mars 1968. Hun giftet seg i 1934 med Olav Strand, født i Jølster 20. november 1895, og død på Hukset i Naustdal 24. mars 1969. Han var bygningsmann, drev mølle og hadde bruk 4 på Hukset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars G. Hukkelaas

Takk til Yngve. Det var dette jeg var ute etter. Kristine hadde to brødre, Peter, skreiv seg Skorpen, han emigrerte til Natal i Afrika, og har etterslekt der. Den Andre Rangvald, skrev seg Petersen, og reiste til New Zealand, og har etterslekt der. Det er disse familiene jeg nå holder på å 'nøste' opp. MVH. Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.