Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Eva Svendsen

[#39920] Svend Adolf Svendsen Danmark/Stavanger/Hamarøy.

Recommended Posts

Gjest Eva Svendsen

Søker opplysninger om min oldefar Svend Adolf Svendsen født 1857 i Danmark. Svend Adolf kom til Hamarøy etter et opphold i Stavanger. (Vet ikke når og hvor lenge) I Hamarøy ble han gift i 1883 med Elen Antonette Jakobsdatter Meldal. Svend Adolfs far skal være Sivert Svendsen. Hvor i Danmark kom han fra? Hvem var hans mor? Og evt videre bakover? Noen som kan hjelpe? På forhånd takk.Eva Svendsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva K  Svendsen

Prøver igjen jeg. Kunne kanskje tatt med at Svend Adolf omkom i et forlis i 1894. Dette er alt jeg vet om han. (Elens familie har jeg). Han er jo født i Danmark! Er det noen som har et råd om hvordan etterlyse der på en grei måte? Han opp holdt seg muligens i Stavanger i 1875. Er det noen som har tips om hvordan man får tilgang til folketellingen for Stavanger 1875? Er det et spørsmål man kan legge inn i 'arkivet' ?Takknemlig for svar mvh Eva S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her legger jeg med vielsen til Svend Adolf Svendsen: LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva K  Svendsen

Tusen takk Gunn :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her under DIS finner du en del om å søke slekt i Danmark: LenkeDet er flere muligheter for å legge ut etterlysninger på danske nettsteder. Mulig du kan finne noe som passer gjennom DIS.( Også til å få hjelp til oppslag i 1875-telling for Stavnger , kan det være mulig å få hjelp av Dis-medlemmer fra Stavangerområdet.) Lykke til! Mvh. Gunn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva K Svendsen

Takk igjen Gunn.. Kjempefint :-)Mvh. Eva S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Firing Hanssen

Debatt 42965 viser at Svend Adolf Svendsen ble født i Stavanger og konfirmert i Finderup (Viborg) i Danmark. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.