Gå til innhold
Arkivverket

[#39920] Svend Adolf Svendsen Danmark/Stavanger/Hamarøy.


Gjest Eva Svendsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Svendsen

Søker opplysninger om min oldefar Svend Adolf Svendsen født 1857 i Danmark. Svend Adolf kom til Hamarøy etter et opphold i Stavanger. (Vet ikke når og hvor lenge) I Hamarøy ble han gift i 1883 med Elen Antonette Jakobsdatter Meldal. Svend Adolfs far skal være Sivert Svendsen. Hvor i Danmark kom han fra? Hvem var hans mor? Og evt videre bakover? Noen som kan hjelpe? På forhånd takk.Eva Svendsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva K  Svendsen

Prøver igjen jeg. Kunne kanskje tatt med at Svend Adolf omkom i et forlis i 1894. Dette er alt jeg vet om han. (Elens familie har jeg). Han er jo født i Danmark! Er det noen som har et råd om hvordan etterlyse der på en grei måte? Han opp holdt seg muligens i Stavanger i 1875. Er det noen som har tips om hvordan man får tilgang til folketellingen for Stavanger 1875? Er det et spørsmål man kan legge inn i 'arkivet' ?Takknemlig for svar mvh Eva S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her under DIS finner du en del om å søke slekt i Danmark: LenkeDet er flere muligheter for å legge ut etterlysninger på danske nettsteder. Mulig du kan finne noe som passer gjennom DIS.( Også til å få hjelp til oppslag i 1875-telling for Stavnger , kan det være mulig å få hjelp av Dis-medlemmer fra Stavangerområdet.) Lykke til! Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.