Gå til innhold
Arkivverket

[#39921] Blikkenslager John Moen, Bodø 1875-1916.


Gjest Geir Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Moen

Hei!Min oldefar John Moen var blikkenslager og drev eget firma i Bodø i perioden 1875 til utpå 1900- tallet en gang. Er det noen som har tilgang på Bodø by's historie og kan sjekke om det skulle stå noe om de ulike yrkesgruppene i byen. Vet han beslo spiret på gamle Bodin kirke i sin tid. Har andre info. om han, event. bilder så hadde jeg blitt kjempeglad.Mvh. Geir Moen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Hei GeirSpør du etter hans forfedre,familie.Eller hans historie i Bodø? Vet du hans farsnavn og hvor og når han var født?Litt uklart hva du vil vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Moen

Hei Nina!Vi har pratet før vi ang. Johanna Fredriksdtr. født i Meråker ;-)jeg har John's familie, både egen og forfedre. Det jeg spør om er hans yrkeshistorie i Bodø. Er han event. nevnt i bøker om Bodø's historie?Vet du forresten om det var flere aviser utenom Bodø Tidende som ble utgitt i Bodø i angjeldende tidsperiode 1875-1916? Tenkte at hvis jeg fikk lånt film av nevnte avis for perioden i 1916 da han døde så fantes det kanskje en nekrolog over han, og så står det vel en dødsannonse der.Mvh. Geir Moen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Hehe. Klart jeg husker det Geir. Vi er jo i slekt..))Håper du har fått god hjelp og historie om de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Hei igjenn Geir,De lokale biblotekene pleier å være en lur plass og starte.Bodøs,har hjemmeside på www.bodo.folkebibl.noDer finner du deres telf.nr. og mailadr.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Om du bruker en søkemotor og skriver John moen blikkenslager kommer det opp en fil fra salten museum. Handelsborgere og handtverkere i Bodø.Der står både John og faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.