Gå til innhold
Arkivverket

[#39926] Søker foreldre til Elen Marie Hansd.Aker


Gjest Inger Fjeld Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Fjeld Kristiansen

Hun er født 18.05.1854 døpt 11.juni 1854 i Aker mor Anne Dorthea Eriksd.Far Hans Hansen Refstad eier. Med hilsen Inger Fjeld Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hun er ektefødt. Faddere: Johan Olsen, Jens gårdsk.. fra Refstad, barnets moder, Randi Eriksdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Fjeld Kristiansen

Tusen takk. Under døpte i Aker prestegjeld.Står det Anne Dorthe Hansd. er moren På faddere står det at Randi Eriksd er barnets mor blir riktig usikker nå.Hvem av disse to som er moren.M.v.h. Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det står ikke at Randi Eriksdatter var moren. Det står at hun var fadder, og barnets mor var også fadder. Det er et komma mellom disse to.Både mor og far kunne være fadder for barnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Glemte det. For sikkerhets skyld, barnets mor het Anne Dorthea Eriksdatter, ikke Hansen. Men jeg regner med at det er en skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger.Fjeld Kristiansen

Hei igjen. Ja det er en skrive feil.Du finner ikke mere om disse foreldrene.Hvor de kommer fra.Når de giftet seg. M.v.h. Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ingen ting desverre. Det er jo en stor sjanse for at Randi Eriksdatter er søsteren til Anne Dorthea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Fjeld Kristiansen

Fant for en tid tilbake et par som giftet seg i Domkirken 1851.Han var skrevet inn med navnet HansJ.HANSEN Hun Anne Eriksd.Kan det ha vært dem. Det var 6.april 1851. M.v.h. Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden du spør, så tror jeg ikke det. Jeg tror nok at ekteparets fulle navn ble brukt ved vielser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.