Gå til innhold
Arkivverket

[#39936] Schauger i Ogne og Stavanger


Gjest Chris Bingefors
 Del

Recommended Posts

Gjest Chris Bingefors

Finns det någon som kan hjälpa mig med vad som hände efter folketellingen 1900 i Stavanger? Jag söker familjen Schauger: Svante Conrad (Rudolph), född i Sverige 1828 och hans hustru Bergitte Antoinette (Kristiania 1836) samt deras fosterdatter (eg barnbarn) Agathe (Ogne 1884). Hon var dotter utom äktenskapet till Emma Schauger och Johan Hiorth. De bodde 1900 i Stavanger, enl folketellingen, och till 1897 var han stasjonsbestyrer i Ogne. Conrad ska ha dött 1915 enligt Jernbaneverket. Alla upplysningar blir jag mycket glad för, det är hans efterkommande i USA som vill veta mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hallo Chris.Jeg fant dem i Biskop Reinaldsgt. bydel Våland, leiegård i 2.etasje. Conrad Schauger pensjonist født 27.12.1828 Sverige, intruduseret norsk, hva nå det betyr. Antoinette Bergitte hustr, født 26.01.1836 Christiania, Agathe fosterdtr. født 05.02.1884 Jæderen. Håper det er til hjelp dette er folketelling 1900 i Stavanger jeg søkte på Schauger. Vennlig hilsen Sol Kerry Johannessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Harald Kvale

Hei ChrisJeg kom over ditt innlegg da jeg forsøker å hjelpe en arbeidskollega med å finne sine aner.Det stoppet på Svantes foreldre: Robert Rudolf Schager og Magareth Cathrine Bergstrøm.Min kollega ville bli svært glad hvis du vet mer, og vil hjelpe.Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Hej Harald,Jag har Robert Rudolf Schaugers anor bakåt så långt man kan komma, jag tog fram dem för en amerikansk ättling. Det är intressant läsning. Har du en email adress till dig eller din kollega så kan vi utbyta informantion. Det är ganska mycket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Kvale

Hei Chris!Takker så mye for ditt tilbud om å sende informasjon om R.R.Schaugers aner. Min kollega Ellen ble 'helt i hundre', og hennes email er: tveitjoh@online.noHun har nok ikke så mye informasjon fra eldre tider som du ikke har fra før. Hvis det er interessant kan hun bidra med mye om nålevende slektninger, og noen grener til Schaugers svigerbarn.Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Hej igenJag ska sätta samman en del av det jag har så fort jag kan, det kan ta ett par dagar. Det ska bli intressant att få se ättlingarna - jag har letat länge efter dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.