Gå til innhold
Arkivverket

[#39964] Gårder på Jevnaker


Gjest Turid Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Christiansen

Er det noen som er kjent på Jevnaker og kan fortelle meg om følgende gårder fortsatt eksisterer og hvor disse ligger hen:Wassjø, Western, Ulven og Dynna.Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kjetil Berg

Wassjø, ligger i Jevnaker ved Grindvoll Western, Ligger på Grindvoll,i Lunner Ulven og Dynna ligger i Gran mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Hei, - takk for opplysningene om gårdene. Hver gang jeg kjører gjennom Jevnaker på vei til Gudbrandsdalen lurer jeg på om Wassjø ligger langs veien, om det er mulig å finne ut mer om gården og også om gården Western. Min familie forlot Wassjø gård og dro til Amerika på slutten av 1800. En av mine formødre var Abigale Western og hun kom fra Western gård. Vet du om det finnes noe bra kart over området ?Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg har generelt stor glede av serien Topografiske kart (1:50 000), utgitt av Statens Kartverk, de selges i de fleste større bokhandlere. Ellers er det et godt oversiktskart over Hadeland og gårdene der i ett av bindene til den generelle bygdehistorien for området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Hei Vigdis. Så klart Jevnaker ligger i Oppland fylke, - men noen ganger henger ikke hodet med. Det går kanskje ann å få rettet det opp. Takk for opplysningene du kommer med om gårdenes beliggenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Rian

Har hatt mye hjelp, både når det gjelder personer og steder på: gulesider.no. Prøv søk der og se hva du får frem. Ellers er folk kjempeflinke til å hjelpe til i dette forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.