Gå til innhold
Arkivverket

[#39966] Fam. Louis Jonas, Oslo, f. 1829 i Meklenburg


Gjest Erik Bjune
 Del

Recommended Posts

Gjest Ketil Harbek

Kanskje et skudd i blinde, men sjekk telefonkatalogen for etternavnet Jonas i Horten. Jeg tror det var en blikkenslager(?) i Horten for noen tiår siden som het Louis Jonas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Bjune

Hei!Det er ufattelig korrekt, det er hans forfedre jeg er på utkikk etter. Jeg tror Louis Jonas, som jeg spør etter, muligens er hans oldefar??, og jeg prøver derfor å finne frem de to evt leddene i mellom her.....Den yngre Louis (i Horten) var forøvrig han som lagde Jonas-apperatene, for de som vet hva det er:)Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Ved en tilfeldighet i går, hvor vi var innom Gamlebyen kirkegård i Oslo, mener jeg bestemt vi så 2 eller 3 graver med navnet Jonas på.Sjekket gravplasser i DIS og fant kun en Doris Jonas født 1929 gravlagt i Gamlebyen, men vi er 2 stk som mener at det var 2 eller 3 stener med navnet Jonas på, men vi kan huske helt feil av 2 til 3 stener og blandet antall stener med noe annet. Jonas navnet er helt sikkert.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Bjune

HeiSvært interessant, kona til Louis het jo Augusta Doris Jonas og de bodde i St Halvards gt, hvilket vel er i Gamlebyen?? Hun ble da riktignok 90 år men det kan jo godt ha skjedd.... skal sjekke ut dette så fort j r i Oslo igjen!!mvh erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.