Gå til innhold
Arkivverket

[#39973] Solberg gård i heggedal


Gjest lise mette
 Del

Recommended Posts

Gjest lise mette

Min oldafar bla satt ut til privatpleie på Solberg gård i Heggedal i Asker mellom 1930 og 1949.Han bodde ikke der fast men i perioder. Er det noen som veit noe om denne gården, eller forholdene rundt? Eller om eieren som het Johan Solberg?Hilsen Lise Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Molfrid Loftsgarden

I Asker boka fra 1941 under br.nr.4 Solberg, finner jeg en Johan Olsen f.21.febr.1887, g.m. Margit Solberg, f.17. mai 1893. Han overtok gården i 1917. Det ser ut som hun er datter av den forrige eier Anders Johnsen Solberg fra Sagvollen (Lierskogen). Johan og Margit fikk 8 barn tilsammen. Kan dette være riktig person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lise mette

Hmmm... det kan muligens være denne personen som drev Solberg gård. Jeg veit bare så utrolig lite om denne historien. Er kanskje ikke sikkert at denne gården eksisterer i dag, men det er jo å håpe at det går an å finne noen opplysninger om den.Men han som drev gården het i allefall Johan Solberg. Vet jo og at de byttet ofte etternavn før i tiden. Lise mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Hei!I folketellingen for 1900 står det at Anders Johnsen har barna Margit f. 1893, Konrad Johan f. 1894 og Magnhild Therese f. 1896, men i Asker bøkene står det at han hadde tre døttre med Marte Kristiansdatter: Margit,Therese og Alfhild.Noen som vet hva som er rett? Kjenner noen til ektefeller/barn av Johan Olsen og Margit Andersdatter barn?Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Inge Apesland

Hei_ Solberg gård og Solberg skole ligger i området som fra gammelt kalles 'Askerbørskogen' - et dalføre mellom Heggedal og Dikemark (psyk. sykehus) i Asker kommune for dem som er lokalkjent.mvh Knut Inge Apesland, utflyttet Askerbøring i Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.