Gå til innhold
Arkivverket

[#39974] Foreldre til Aksel Erntsen født på Glåmos død ca 1866-75 Jensås gnr 31/6 Ålen


Gjest Rolf M Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf M Kirkbakk

Hei Jeg prøver på nytt å ta opp dette temaet. Jeg trenger hjelp til å finne foreldre til denne personen.Han var gm Peternille Jørgensdtr Vintervoll f 1825 død 1919 på Jensås gnr 31/6 i Ålen.Disse hadde barna: Ernst f 1843 i Røros ( emigrerte til Usa).Jørgen Akselsen f 1848 død 1923 Elling Akselsen f 1850 Røros (utflytta til Nordland).Elen Akselsdatter gm Anders Ødegård på Røros.Lisbet f 1863 gm Kristoffer Johannessen Klokkervoll. Peternille Akselsdatter f 1866 gm Rasmus Svelmo,Glåmos.Min kilde er Ålen og Ålbyggen bind 1 1989(Aud Mikkelsen Tretvik)side 313 slekt på Jensås. Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Faren til Axel Ernstsen, Ernst Johannessen finner du under Hitterdalen med foreldre i 1801.Gift 22/10-1810: Ernst Johannesen Ødegård og Elen Andersdatter TorpetElen er her i 1801 LenkeTorpet er i bind 3 av RB side 380 ff og Hitterdalen 423 ff. (se f. eks under Ernstgrubben)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Astrid Tusen takk for at du hjelper meg videre. Jeg har tilfeldigvis Rørosbok bind 3 til låns så da skal jeg slå opp det. Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Hei Rolf!Jeg viser til lemken under innlegg 2:Johan, Anders og Mathias Reinholtsen er søsken og sikkert også Benjamin og Maria. Mora står omtrent nederst: Berit Andersdatter Breche 67 år. Hun ble 1753 gift med Reinholt Surland. Hans far Johan Surland (g. med Guren Jensdatter) kom til Røros like før 1720 og var forpakter på Sandkjernan i Rugeldalen, se RB 5 side 121f. Jeg sier dette for det som står under Torpet i bind 3 ikke ser ut til å være korrekt.Gjertrud Kjøstelsdatter (Kystelsdatter var datter av Kystel Olsen og Berit Lorentsdatter (Gullikstad). Gjertruds far var bror av Jørri Olsdatter som ble gift med Anders Lødensen (mine aner) Si fra hvis du vil jeg skal gi deg informasjon eller henvise til Rørosboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.