Gå til innhold
Arkivverket

[#39986] Lars Gunnarson Vårå f. . 1679 og gift med Ingeborg Andersdatter Dale


Gjest Arne Kjell Øverland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Kjell Øverland

I bygdeboka under gården Dale side 662, nr. 6 står det at han er sønn til Gunnar Andersson på bnr. 4 på Vårrå, men jeg finner ingen Gunnar Andersson på Vårrå, er det noen som har mer kjennskap til aner til Lars Gunnarson Vårå/Dale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Gunnar Andersson f.ca 1639 Barn: Tore f.ca 1668, bosatt på Dale i Skudenes og Lars f.ca 1679, bosatt på Dale i Skudeneshavn. Kilde: Avaldsnes I, side 448, nr. 5 Hvis du ikke har boka, kan jeg sende deg mer opplysninger etterpå. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her kommer resten av det som sto om Gunnar Denne mannen budde på fjerdeparten av Vårå i siste halvpart av 1600-åra. I 1693 stevna han arvingane etter Omund Skeiseid for 8 rd i skuld. Elles veit vi lite om han. Kanskje kan neste brukar ha vore gift med enka hans eller ei dotter hans, sidan navnet Gunnar kjem igjen på dette bruket. Men dette veit vi ingen ting sikkert om. Han åtte 18 spann korn i Kalland i Skåre. Kyrkjeverje 1681-83. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjell Øverland

Denne henvisningen til side 448, hvilken gård er det. Jeg bruker Slektsforum Karmøy sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjell Øverland

Merkelig, men han finnes altså ikke hos Slektsforum Karmøy under Vårå. Kan du sjekke det og se om du er enig med meg. Jeg har mailet dem om denne 'stygge' feilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg fant den heller ikke på Slektforum Karmøy under Vårå. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.