Gå til innhold
Arkivverket

[#39987] Bernt Olsen og Anne Karine Jensdtr. fra Lier


Gjest Kari Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Nilsen

Kan noen hjelpe meg med å finne vielsen til Bernt Olsen f. ca.1816 i Lier g.m.Anne Karine Jensdtr. f. ca. 1823 Lier? Barn: Anton Torvald f.1852, Bernhard f.1855, Tora Karine f.1858, Gustav f.1859, Peter f.1862, Olava f.1864. Jeg har heller ikke klart å finne dåpen til hverken Bernt eller Anne Karine i kirkebøkene på Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Finner Bærnt her: LenkeAne Carine født 15.07.1824 på Hægsbroe, døpt 08.08.1824.Viede 29 nov 1845: Ungkarl Bernt Olsen Hafskold-eie 29 år, Far: Ole Hansen Hafskjold-eie. og Pigen Anne Karine Jensdt 20 år, Far: Jens Jensen, bosted uleselig Begge født i Lier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nilsen

Hei! Tusen takk for hjelpen begge to. Men jeg trur det må være noe feil her. I følge den lenkene som gjelder dåpen til Bernt, så heter faren til Bernt heter Ole Erichsen Ersrud og ved vielsen heter han Ole Hansen Hafskjold-eie. Hva er riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Vielsen er nok rett. Det kan godt hende at det er to med samme navn født omtrent på samme tid og sted som er årsak til at det her blir feil. Får prøve å finne det rette. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Oversendt av slektsforskergruppa i Lier Historielag: Bærnt, uekte, f.20.02.1817 og døpt 09.03.1817 i Tranby kirke. Far: Ungkarl, men nu gift med en annen Ole Hansen Renschoug og Pigen Rønnoug Simensdtr Ersrud, tjener på Ersrud. Hans 1. og hennes 2 leiermål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nilsen

Tusen takk igjen, til dere begge to. Nå kan jeg se om jeg finner ut hvem foreldrene giftet seg med, siden det tydeligvis ikke var med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.