Gå til innhold
Arkivverket

[#40012] Slekt på Kariset , Harstad og Blakstad i Gjemnes


Gjest Torkild Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torkild Knudsen

Min 5xtipp oldemor er Siri Jensdatter Harstad gm Lars Størkersen f.ca.1714 Røvik.Foreldrene til Siri Jensdatter var Jens Christophersen Harstad og Kari Andersdatter Kariset.Hennes besteforeldre var Christopher Knudsen Harstad f.ca 1667 gm gm Ingeborg (Jensdatter Larsseter?)og Anders Larsen Kariset f.ca.1665 gm Berit Nilsdatter (Blakstad?).Hennes Oldeforeldre var Knut Nilsen Harstad gm Helle Christophersdatter Åndal, Lars Andersen Kariset f.ca. 1632 gm Kari Pedersdatter.Er det noen som vet noe om Christopher Knudsen Harstads hustru Ingeborg og Anders Larsen Karisets hustru Beret Nilsdatters familier?Min teori foreløpig er at Ingeborg er en Jensdatter og at hun er datter av Jens Larsen Larseter og at Berit Nilsdatter er datter av Nils Andersen Blakstad gm Mildri Johnsdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Hei, Torkild. Har du sett i Gjemnesbøkene av NT Leivdal? Greit å vite før jeg selv begynner å bla. Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkild Knudsen

Jeg glemte å ta med stikkord her så jeg startet på nytt i tema 40013. Jeg tror det er kommet ut ett bind som omhandler Blakstad og Harstad? jeg har ikke hatt dette i hende. Ellers har jeg bladd endel i de foregående bindene. NB! vennligst legg eventuelle nye innlegg inn på tema 40013 og glem tema 40012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Kjønnøy

Det er til no kome seks Gjemnesbøker. Harstad er med i bind 5. Blakstad vil koma i bind 7. Kariset er i bind 6. Du må vel på biblioteket eller Statsarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.