Gå til innhold
Arkivverket

[#40029] Kreutz / Niemann fra Kongsvinger


Gjest A E Ferner
 Del

Recommended Posts

Gjest A E Ferner

Kjenner noen til disse familiene og vet noe om dem, og hva de gjorde i Vinger osv.? Jeg har funnet en Christiane Niemann som ble født der ca. 1790-93, og som jeg tror giftet seg med en Olsen; de ble senere separert da fruen ventet barn med en annen. Mvh Anne Elise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Det høres ut som typiske militærnavn, og var nok knyttet til Kongsvinger Festning. Det var f.eks. en løytnant Kreutz som var den første som fikk bevilgning til å åpne skjenkestue i Kongsvinger Leir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Har registrert kun denne ene personen Niemann som var i prestegården ved FT 1801. Av Kreutz har jeg en del i min database. Legg også merke til at i FT 1801 i Vinger så har det blitt registrert nasjonalitet. Dette fremgår ikke på mikrofishene. Mvh. Finn S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Det finnes kanskje flere slekter Niemann. Én hadde sitt tilhold i Skien på 1600-tallet, med opphav i Rostock. Har du sjekket registeret til NST på genealogi.no ?mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A E Ferner

Takk til dere som har svart meg! Jeg har funnet en del både av Kreutzere og av Niemann, men foreløpig ikke de rette: I bygdebok for Grue II, 2. halvbind, s. 771, på Øvre Refset finner jeg ' Monsr.' Lars Niemann g. 1788 m. jomfru Karen Henrika Kreutz - de fikk tre barn. På DiS-treff finner jeg Karen Kreutz,f.1762 i Vinger, datter av Bernt Kreutz. På Familysearch finner jeg samme Karen Henrika Kreutz, men der er hun datter av en Hans. Hvem var hennes rette far? Mvh Anne Elise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.