Gå til innhold
Arkivverket

[#40031] Arnhild Knudsen, født Kristensen 1906 i Vardø, gift med Erling Roar Knudsen


Gjest Jarl Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarl Christensen

Min bestefar Hans Henrik Kristensen født 21 juni 1882 i Vardø og Elise Augusta Berg født i 1871 i Vadsø fikk 11 oktober 1906 en datter. Hun ble døpt Arnhild 15 nov 1907 i Vardø. Hans og Elise var ikke gift. Hans giftet seg i 1914 med Astrid Holt i Vardø. De fikk 7 barn, blant dem min far. Hva som skjedde med Arnhild og hennes mor har stort sett vært uklart for oss, men for kort tid siden ble jeg gjort oppmerksom på at Arnhild giftet seg i Oslo 12 november i 1938 med skattefullm. Erling Roar Knudsen i Østre Aker kirke ( Østre Aker kirke- Klokkerbok 1937- 41 s 32). I klokkerboken er det brukt Kristiansen som etternavn på henne. Det er ingenting i hennes familie som tilsier at etternavnet skulle være Kristiansen. Jeg antar at det er feilskrift for Kristensen som er farens etternavn. Vi vet ikke når Arnhild flyttet til Oslo og heller ikke noe om hennes mor utover at hun er født i Vadsø i 1871 og at foreldrene hennes er Peter Nicolai Berg, født i Trondheim i 1836 og Grete Marie Thrane født i Nesseby i Finnmark i 1842. Dersom noen har opplysninger om Arnhild og hennes familie er jeg takknemmelig for dette. MvhJarl Christensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl Christensen

Hei! Jeg har etterlyst kunnskap om Arnhild Kristensen i lang tid på DIS Norges slektsforum uten respons. Jeg har bevisst laget 2 innlegg i Brukerforumet med vinkling i overskriften rettet mot eventuelle slektninger eller personer som kjenner henne og hennes familie i henholdvis Vardø eller Oslo (jeg vet ikke om hun ble boende i Oslo). Jeg prøvde å finne en metode for legge samme etterlysning på mer ennn ett fylke, uten å finne noen måte.MvhJarl Christensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl Christensen

Takk skal du ha Cathrine. Jeg har jo vært innom gravminnebasen uten å tenke på at den kunne være til hjelp i denne sammenheng. Dette ser ut til å være riktig person. Arnhild Knudsen døde 4 okt 1989 og ble gravlagt i Gamlebyen i Oslo 31 okt samme år.Jeg har tatt kontakt med gravferdsetaten i Oslo for å se om de vil gi meg evt opplysninger som kan bekrefte eller avkrefte at det er rette person.MvhJarl Christensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Magne

Hei igjen. Ser nå at linken jeg lagde ikke pekte til nevnte person, men du fant jo allikevel posten i databasen. Kirkevergen i Oslo vil kunne gi deg navnet på fester av gravstedet, og dermed kan du kanskje komme i kontakt med nålevende slektninger? Lykke til videre!Mvh, Cathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.