Gå til innhold
Arkivverket

[#40040] Nålevende i Amerika?


Gjest Bjørg Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Myhre

Hei. I 1893 i Oslo blir Magna Pedersen født, de bor i Borgaten. Magna reiser til USA som ganske ung og blir etterhvert gift med en Wold. Tror de bor i Minnesota. De blir foreldre til to gutter Albert og Bob. Albert bor i California i 1978. Han har ei datter, Marha som bor i Norge ett år i slutten av 70-årene. Hun går på skoler i Hallingdal og har ellers tilholdsted på Daler, Nedre Eiker. Hvis noen har kjennskap til henne er jeg meget interesssert, hun er min slekt.MVH Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei..Her kan du søke i katalogen for USA. Jeg fant ei Martha Wold, som bor i staten Georgia. Fant også en Albert Wold. Vis man er villig til å betale litt så kan man få bl.a adresser og tlf.nr de siste 20 årene. og mye mer som det stårMvh. Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

I US Census 1930 (ancestry.com) finner jeg følgende familie i Minneapolis, Hennepin, Minnesota:Albert Wold, head, 40 år, født i North DakotaMargaret, wife, 36 år, født i Norge, imigrerte i 1909Albert W, son, 15 år, født i North DakotaTheodore R, son, 8 år, født i MichiganRobert N, son, 4 år, født i MinnesotaDet er mye som stemmer med de opplysningene du har gitt (selv om de var litt vage).Nå har vi i det miste ca fødselsår på Albert jr og Robert.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Finner følgende på Social Security Death Index Record:Name: Albert WoldSSN: 472-10-9060Last Residence: 94941 Mill Valley, Marin, California, United States of AmericaBorn: 21 Aug 1914Died: May 1984State (Year) SSN issued: Minnesota (Before 1951 )Om dette er din Albert, vet jeg ikke.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

California Death Index ga mer detaljer informasjon:Name: WOLD, ALBERT WSocial Security #: 472109060Sex: MALEBirth Date: 21 Aug 1914Birthplace: NORTH DAKOTADeath Date: 3 May 1984Death Place: MARINMother's Maiden Name: PEDERSENFather's Surname:Som du ser er mors pikenavn Pedersen.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Myhre

Takk Hanne Line. Jeg tror nok at dette kan være de riktige. Magna kan jo ha blitt Margaret.Til deg Magne , så var det interessant , selv om Martha kan være gift og bruke et annet navn. Tusen takk vi får se om det fører fram . MVH Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

California Death IndexName: WOLD, THEODORE RUSSELLSocial Security #: 472187932Sex: MALEBirth Date: 23 Sep 1921Birthplace: MICHIGANDeath Date: 22 Jan 1982Death Place: LOS ANGELESMother's Maiden Name: PEDERSONFather's Surname: Dette ser ut til å passe til den Theodore fra census 1930.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

U.S. Public Records Index RecordName: Martha J WoldBirth Date: 18 Feb 1947Street Address: 3221 Barry CtCity: CeresCounty: StanislausState: CaliforniaZip Code: 95307Phone Number: 209-538-8945Denne er jeg i meget tvil om, men tar den med likevel. På samme adresse bodde det også en John Wold (f. 1947) og Jeannie J Wold (f. 1947). Uansett har de ikke dette tlfnr nå (er reg. på en annen).- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

En mulighet til å finne slekt i USA er finne vedkommendes obituary (nekrolog). Den inneholder gjerne mange opplysninger avdødes liv og om familien. Får du tak du tak i Alberts obituary (stod muligens i en avis i Marin county CA) vil du kansje få opplysninger om Martha og ev hennes navn som gift.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Bjørg Myhre

Hei. Dette tema har ligget brakk i lange tider,men skulle så gjerne kommet i kontakt med Martha. Jeg har vært medlem i Ancestry.com en stund,har funnet mye.men mye uløst også.Har ikke funnet mange nekrologer i det hele tatt, gjør jeg noe feil i søk? Det som jeg har funnet ut er utrolig mange varianter av feilskriving (eller tolking).Jeg tenkte hvis jeg fant far eller mor til Martha ,kanskje det stod hvor hun bodde på det tidspunkt. Eller om hvordan jeg nkan søke opp et eventuelt giftemål. Jeg har skrevet brev til mange Martha Wold ,men alle har kommet i retur. Håper noen der ute kan rette opp skuta for meg, jeg føler meg på feil kurs. Vennlig hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Hvis det er snakk om obituaries, ville jeg henvendt meg til avis, arkiv eller bibliotek. Hvis det var Albert W Wold i Marin County, ville jeg ha henvendt meg til countyhovedstaden San Rafael: library@cityofsanrafael.org Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Magna og Albert W. var hjemme i Norge på besøk:New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Albert WoldArrival Date: 7 Sep 1920Birth Year: 1914Birth Location: North Dakota Birth Location Other: BismarckAge: 7 Gender: MalePort of Departure: Kristiania,Nor Port of Arrival: New York, New YorkShip Name: Stavangerfjord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.