Gå til innhold
Arkivverket

[#40077] Bergen: Finnes der en oversikt over hvilket kirkesogn gater lå/ligger under?


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg har fått med meg en oversikt over Kristiania 1899 - Lenke .Finnes der en lignende oversikt for Bergen? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Ei mogelegheit er å søkje på adressa i ein database som t.d. 'døde i Bergen 1881-1911', og sjå kva for kyrkjesokn som dukkar opp. (Av og til kan det med denne metoden dukke opp døde frå fleire sokn, og eg er litt usikker på kva det inneber.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Korneliussen

HeiVet at det finnes oversikt over hvilke kirkesogn de ulike gatene tilhører, for Bergen. Har nettopp fått et slikt i forbindelse m jobben, men dette er av nyere dato enn 1899, husker ikke helt rette årstallet. Denne oversikten fikk jeg ved å henvende meg til kirkekontoret for Domkirken menighet i Bergen. De vet kanskje også om det finnes en utgave fra rundt 1900 og hvor du eventuelt kan få tak i den.Mvh Irene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.