Gå til innhold
Arkivverket

[#40078] Maren Nilsdotter, fødd i Holla, Telemark 1858 - til North Dakota 187? - opphav?


Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Frå Amerika har eg fått opplyst at:Maren Nilsdotter, fødd i Holla i Telemark 1.8.1858 som dotter av Nils Olson (Kalvodden?) og Mari Johannesdotter (Ullevig?), utvandra til Amerika sist på 1870-talet og gifte seg truleg i North Dakota ein gong mellom 1880 og 1885 med Mons P. Lomem (1854-1893). Dei budde i Traill Co., ND, men som enkje flytte Maren ''Mary LOMEN'' til WA og d. i Seattle, WA 14.6.1930. Fire born.So er det spørsmål om nokon med lokal kunnskap i Holla kan hjelpa meg med svar på nokre av desse spørsmåli:* Stadfesting av fødselsdatoen til Maren, 1.8.1858?* Utvandringsåret til Maren?* Yrket til far hennar, Nils Olson, og bustaden hans i Holla (gards- og plassnamn)?* Frå kva gard/plass i Holla hadde Nils Olson opphavet sitt?)* Frå kva gard/plass i Holla hadde Mari Johannesdotter opphavet sitt? Ullevig?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Holla kirkebok 5, Døbte 1858 nr. 94: Født: 1ste August 1858, Daab: 12te Septembr 1858, Romnæs, Navn: Maren, Forældre: Grdm (Gaardmand) Nils Olsen Kalvodde, Mari Johannesdatter. Faddere: Maren Olsdatter Ulevigen, Mari Olsdatter Sannæs, Ole Nilsen Kalvodde, Johannes Johannessen Ulevigen og Andreas Kristiansen Sannæs.Nils Olsen er sønn av Ole Nilsen Sannes, som arvet Kalvodde (b.nr 17 av gnr. 39, Sannes) i 1824. Ole Nilsen var 1. gang gift med Kirsti Jørgensdatter Skifsnes fra Helgen, og deres sønn Nils var 1 1/2 år ved skiftet etter moren i 1824. Han ble født på Sannes 16. august 1822 ifl. kirkeboka.Her er familien på Kalvodde i 1865: LenkeIfl kirkeboka er Maren Johannesdatter født 7. mars 1826, hennes foreldre er Johannes Johannesen Ullevika og Anne Halvorsdatter (Fen.Jeg er ikke sikker på når Maren Nilsdatter utvandret, men mormoren (Anne Halvorsdatter) dro over i 1862 med barna Kari, 15 år, og Tollev, 13 år.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Laila for flott innlegg. Du har svart på alle spørsmåli mine, med unntak av utvandringi til Maren, men kanskje den ogso vil dukka opp...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Nils for nytt innlegg.Då er utvandringsåret til Maren på plass, men eg stussar litt på yrkestitelen til faren Nils Olson. Vart han ikkje sidan gardbrukar på Kalvodden?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Buverud

Det er ikke alltid helt enkelt å følge tituleringen!Nå har jeg ikke sjekket tittel annet enn ved datteren Maren, - skal ta det senere (når jeg ikke er barnevakt :-)Men jeg har ellers sett at det kan skifte fram og tilbake mellom Inderst, husmann og gaardmann på samme mann, ved forskjellige fødsler. Kanskje presten ikke var nøye alltid?Nils......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

I 1853 ble en del av Kalvodde, 35 mål av i alt 81 mål dyrka mark, solgt til Andreas og Hans Christensønner Kåsa, det ble da bnr. 18, og i 1867 ble resten av bnr. 17 solgt til de samme. Far til Andreas og Hans eide bnr. 16, Kåsa.I 1866 var imidlertid Kittil Holte eier av bnr. 17, og jeg vet ikke hvor lenge han hadde hatt den.Det var vel vanskelig å greie seg på Kalvodde, jorden var av mindre god beskaffenhet, står det i 1866.Opplysningene er tatt fra S. Ytterbøe: Holla I s. 589Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Buverud

Her ville jeg også satt stor pris på å få fler detaljer om hennes mann, fødested, foreldre osv, og om mulig også om deres 4 barn og evt. etterkommere.Med Hilsen Nils........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Laila og Nils for nye innlegg.Eg trur eg vil ''titulera'' Nils olson som ''innerst og dagarbeidar''...Når det gjeld mannen til Maren, og huslyden hennar, refererer eg til manuskriptet mitt frå gnr. 142, Lomheim:~~~~~~~~~~~~~~~~~~Foreldri: Peder Pederson Lomheim, Hafslo (1825-1890) og Kari Monsdotter Husabø, Leikanger (1825-1899)c. Mons P. Lomem, likeins tvilling og f. i Dane Co., Wis. 5.4.1854, d. i Traill Co., N.D. 11.10.1893. Mons gifte seg, truleg i Traill Co., N.D. kring 1882, med Maren Nilsdotter frå Kalvodden, Sannes i Holla, i Amerika kjend som Mary Nelson. Ho var dotter av innerst og dagarbeidar Nils Olson på Kalvodden, Sannes og kona Mari Johannesdotter frå Ullevig og f. i Holla 1.8.1858, men utvandra til Amerika i 1879. Ho d. i Seattle, Wash. 14.6.1930. Mons Lomem var ei tid hotelleigar (“hotel owner and operator”) i Mayville, Traill Co., N.D., men farma elles med Mary i Garfield township, Traill Co., N.D. Som enkje endra Mary ættenamnet til Lomen, og kring 1910 flytte ho til Spokane, Wash, og sidan vidare derifrå til Seattle, Wash. Mons og Mary fekk fire born i lag.~~~~~~~~~~~~~~~~~~Eg har vore i kontakt med etterkomarar etter denne ætti, men har ikkje for handi detaljar om dei. Eg vonar dette likevel er til nytte?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

En liten detalj om gårdsnavnene:Det heter nå, så vidt jeg vet, Kalvodde, altså ubestemt form, og Ullevika, altså bestemt form.Nils Buverud vet sikkert mer om det enn jeg!Laila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.