Gå til innhold
Arkivverket

[#40080] Tjøtta- Elise Olsen


Gjest Gunnar Sødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sødal

Kan noen hjelpe meg med et oppslag ibygdebok eller kyrkjebøker fra Tjøtta. Elise Olsen f.1856 er gårdmannskone på Stokka gårdsnr.40/3. Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor hun er fødd. Mvh Gunnar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rølvåg

Hei !Finner dåpen til Elise og hennes tvillingssøster Petronille i Vevelstad kirke:LenkeEllers står det i boken 'Slekten Falch III' s. 26 av Arnt O. Åsvang om Elise :'Født på Stokka 1856, død i 1930 på Vistnes. Gift 1879 med Nicolai Emaus Andreassen født på Ytterhaugen, Brødløs i 1853, død på Vistnes 1933. Han overtok farsgården Vistnes og bygde nytt våningshus. De fikk 3 barn.'Hvis du ikke har boken, så vil jeg tro det går an å få låne den på et bibliotek.Med vennlig hilsen Terje Rølvåg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Takk for hjelpa Terje. Eg har fått visst nok. Eg driv eller har dreve på å leita etter ei Elise Andersdatter frå Vega, det har ikkje lukkast og så fann eg dene Elise som var jamgammel med mi Elise, men det var ikkje rett. Kan vel ikkje gje meg, men står i allefall på Mvh Gunnar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.