Gå til innhold
Arkivverket

[#40083] Vigsel den 3. mars 1878 i Kristiania


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Mine oldeforeldre styrmand Peter Christian Hansen og Lovise Marie Larsen ble viet i Kristiania den 3. mars 1878. Vielsedat står skrevet i margen ved dåpen til datteren Alvilde i Vestre Aker den 8. september 1878 under nr. 184. Jeg har søkt i Vestre Aker, Østre Aker, Oslo Domkirke og Gamle Aker uten resultat. I dåpten til min oldmor var Anna Hansen, Mathilde Hansen(Med et uleselig navn foran som kan være Elisabeth eller lignende)og sjømand Andreas Hansen. Er det noen som har forslag eller har tilgang til andre menigheter i Oslo det kan søkes i så er jeg takknemlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Takk for svaret. Peter Christian ble født i 1848 ifølge F.T. for 1900 var de bosatt i Smålensgt. 12 på Vålerenga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Det er ikke utgitt adressebok for 1878, men for 1877 og 1979. Det kan likevel være en ide å se i den for 1879 om du kan finne en adresse der som forhåpenligvis er fra 1878, og som kan gi en pekepinn om riktig kirke. Adressebøkene for Oslo har de på Riksarkivet og Byarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.