Gå til innhold
Arkivverket

[#40087] Bröderna Ole Syverin, Olaf & Johan


Gjest Tina Dimberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Tina Dimberg

Kanske någon kan hjälpa mig att hitta information om dessa tre bröder. Det jag vet om dem är:Brödernas föräldrar hette Gunder Syversen f.1834 och Olea Olofsdatter f.1847.Ole Syverin Gundersen föddes 3/9 1876 i Romedal. Han konfirmerades 1891 i Romedal.Olaf Gundersen föddes 4/1 1882 i Romedal. Han konfirmerades 1896 i Romedal.Johan Gundersen föddes 15/8 1890 i Romedal.Jag undrar vad som hände med dessa tre bröder, då jag inte kan hitta dem någonstans när jag har sökt efter dem. Mycket tacksam för alla tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Tina Dimberg

Jag har ännu inte funnit någon mer information om Ole Syverin och Olaf Gundersen, så om du kunde hjälpa mig vore jag mycket tacksam.Jag tror iallafall att jag funnit Ole Syverin Gundersen i 1900-tellingen som timmerhuggare på Köyaadalsboden i Stor-Elvdal.Har även funnit en Olaf Gundersen i 1900-tellingen som timmerhuggare på Bysjöbergsskov i Trysil.Jag är mycket tacksam för all hjälp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Haug

Hei igjen Olaf Gundersen Noresveen emigrerte til USA (Minneapolis/Minnesota) 31.10 1902. Du finner ham i emigrantlistene. I følge familiehistorien endte han på Hawaii, hvor han ble gift og fikk barn. Vi kjenner ikke til denne delen av familienDet samme gjelder for Ole Syverin, men han reiste ikke samtidig med Olaf. Tror han reiste i 1906. Han giftet seg, men fikk ikke barn.Nok en bror, Gudbrand, reiste også og ble visstnok drept i en togulykke.Jeg er ikke sikker på at Johan er en bror av Olaf, Ole Syverin og Gudbrand, jeg tror han er nevøen. Ellers finnes det en stor slekt i Romedal/Vallset.mvh bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.