Gå til innhold
Arkivverket

[#40094] Lilleborg menighet


Gjest Evert Nielsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Evert Nielsen

Min mor er födt 28 desember 1920 i Oslo, Lilleborgs menighet. Jeg skulle gjerne finne denne kirkeboken digitalt, men ser bare at det finnes bare Lysninger. Er födselregistret under en annen menighet?Hilsen Evert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Skanningen pågår, foreløpig er bare ca. 20% av alle kirkebøkene lagt ut. Resten kommer i løpet av et par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evert Nielsen

Hej. Det jeg lurer på er om det finnes kirkeböker for annet enn lysninger, da dette står under Lilleborg menighet: Ved kgl. res. 19.11.1916 ble den sørøstre delen av Sagene menighet skilt ut som egen menighet, Lilleborg menighet. Menighetens grenser skulle følge Sannergata, Fagerheimsgata, Tverrbakken, Vossegata, Torshovgata og Akerselva. Ved kgl. res. 11.02.1938 ble menigheten nedlagt og lagt under Paulus menighet, men samtidig ble det opprettet en småkirkemenighet med samme navn. Den skulle også omfatte befolkningen i et strøk begrenset av Torshovgata, Akerselva og Bentsebrugata; dette hadde før hørt til Torshov menighet. Kronpr. reg. res. 30.11.1956 opprettet en ny Lilleborg menighet fra 01.01.1957 ved at deler av Paulus og Petrus menigheter ble skilt ut. Grensene er beskrevet i resolusjonen, avsnitt II, post 2 (jfr. VI).Lysningsbøker H 0001 1917-1918 01H 0002 1919-1940 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Disse finnes altså hverken digitalt eller på mikrokort. Hvis du ikke har anledning til å reise til Statsarkivet i Oslo, går det ann å sende en forespørsel dit etter opplysninger.Lykke til!Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.