Gå til innhold
Arkivverket

[#40107] Hjalmar Haagensen og Inga Nilsen Kristiania


Gjest Einar F. Løsnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Einar F. Løsnes

Hei er det noen som kan hjelpe meg med å finne: Sporvogns konduktør Hjalmar Haagensen f. ca. 1873 g. m. Inga Nilsen f. ca. 1872. De hadde en sønn: Annar Olav Haagensen født 07.04.1897. Ved folketellingen i 1900 bodde de i Stolmagergaden 13 i Kristiania. Jeg tror at denne gaten ligger på Grünerløkka. Kan disse sogne til Paulus menighet?Fint om noen kunne være behjelpelig med å finne ut noe mer ut om disse personene.Hilsen Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om lenken går inn finner du Stolmakergaten her på kartet. Det ser i dag ut til at hus nr. 13 er borte ( et hopp fra 12 til 15 ) Her er markert ne. 12. Lenke,+0551,+Oslo Riktig at det ligger på Grunnerløkka. Kan hende du kan få hjelp av noen som bor i området til oppslag i kirkebøker for deg?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Har prøvd å finne en Hjalmar Haagensen i passe alder f. i Osloområdet. Den eneste som jeg fant ved Fam. s. er denne karen f. 1876, Akershus:LenkeRiktignok er fars navn muligens noe forvansket, fant en familie i 1875 -tellingen med navn som likner Haakon ( Achjem ) og hustru Anne Sofie.De andre Hjalmar Haakonsner jeg fant kom fra Grue og Vinger, og i 1900-tellingen står det at han er f. Oslo, derfor har jeg festet meg ved denne karen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du muligens foreldre og en søster av Hjalmar? 1875-telling Oslo.LenkeDen samme musiker Haakon A. finner du også ugift i Oslo i 1865-tellingen . Aldersforskjell på et par år mellom Hjalmar i 1900-tellingen og til denne som er nevnt f. 1876, er vel ingen umulighet. ( du får vurdere om dette er noe å bygge på?)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den eneste Inga Nilsen jeg finner f. i Stavern i ca rett alder er denne damen: LenkeBare ren gjetting blir det vel før du har fått sjekket kirkebøker med vielse og barndåp til sønnen.Lykke til med letingen i alle fall. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om det var rett Inga jeg fant, finner du vel hennes foreldre og søsken her i Fredriksvern i 1900. ( Inga selv er sikkert flyttet ut) og det kunne jo passe med den Inga som er nevnt i Oslo i 1900?LenkeGunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei Gunn! Tusen takk for all hjelp Gunn. Mye av det du refererer til er jeg allerede kjent med. Problemet er bare at det i Stavern er minst 3 Inga Nilsen'er som kan passe i alder og den du nevner sist her er en av kandidatene. Men jeg skulle helst ha tak i den rette. Ikke lett dette for jeg vet jo ikke hvor Hjalmar og Inga har giftet seg. Det er vel helst i Oslo et sted før 1897. Men takk så langt, og skulle du finne noe mer av interesse så er det fint. :-)Hilsen Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.