Gå til innhold
Arkivverket

[#40132] Ingeborg Dorothea Hansdatter


Gjest Laila Reseland
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila Reseland

Jeg forsøker å finne min oldemor Ingeborg Dorothea Hansdatter hun fødte et pikebarn i 1852. (Hansine Anna Saling Andersdatter)Far til barnet var Andreas Bech Nilsen.Finner henne ikke i noen av folketellingene.Barnet er døpt på Herøy Norland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

HeiKan det være denne famlien her ?? Lenke riktig nok heter Hansine, Hansdatter her, men kan jo være en liten feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er også et alternativ. Hun står oppført som Nilsdtr. men faren het jo Nilsen til etternavn, så ? Lenke Mvh. Rune thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I følge skannede kirkebøker, ministerialbok for Herøy 1872-1878 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_fylke=18&idx_kommune=&idx_kilde=Alle&idx_listetype=Alle&idx_periode=&idx_textsearch=>Lenke folio 133 post 17 så giftet Hansine Anna Saling Andreasdtr. seg 29.07.1872 med Johan Kristian Andersen. Brudens far var Andreas B. Nilsen og brudgommens far Anders B. Johansen. Både brud og brudgom stod oppført med adresse Indreodden, Tenden. Brudens far var en av forloverne.Her er paret i 1875.LenkeOg dermed finner du paret her i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I følge FamilySearch giftet en Ingeborg Dorthea Hansdtr. seg i Alstahaug 01.01.1857 med Hans Kristian Johannessen.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er den samme Hans (lenke nr.2)i 1875-tellingen på samme gård og med de samme barna, men Ingeborg må være død. Han er tydeligvis gift på nytt.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Så vidt jeg kunne se av de skannede kirkebøkene for Herøy, døde Ingeborg Dorthea Hansdtr. 20.07.1866, 42 år gammel. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Enkemand Hans Christian Johannessen 43 år giftet seg i Herøy 08.11.1868 med Pige Olava Marie Iversdtr. 30år. Han står oppført med Alstadhaug pr.gjeld, Hestad og hun med Hemnes. Hans far var Johannes Sivertsen og hennes far Iver Olsen.( ref. skannede kirkebøker for Herøy 1862-1871 folio 136 post 19)Jeg finner følgende barn av Hans Christian og Ingeborg Dorthea:1. Jensine Maria f.08.06.1857 og døpt 15.09.18572. Anne Margrethe f.29.07.1860 og døpt 14.10.18603. Hans (Jæger?) f.24.09.1863 og døpt 25.09.18644. Serina Larissa samme som nr. 3, tvillingDet kan godt være flere, men jeg har bare sett etter de barna som var nevnt i 1865 tellingen.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.