Gå til innhold
Arkivverket

[#40150] Leter etter Fredriksen og Hildebrandt slekta. Noen som kan hjelpe?


Gjest Jeanette Fredriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Nå har jeg fått dato på bildet av Gustine og den lille gutten. Det er nok ikke din oldefar. Foto er tatt i forbindelse med Gustines 80-års dag. 1941. Gutten er altså ca f. 1835. Han er oppgitt å skal ha vært hos den en kortere tid,og Gustine forteller at hun savner han sårt.Ellers har jeg fått bekreftet at Ester er damen på bildet på Stabburstrapp på Ørbek. ( Bildet jeg sendte kopi av privat.) Hun var svigerdatter til Gustine. Rett familie var det i alle fall. Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Jeanette Fredriksen

Hei!Nå har jeg fått nye opplysninger om faren til min oldefar, Håkon Wilhelm Fredriksen.Hans navn var Karl Kristian Fredriksen og han ble født på Skøyen den 31.januar i 1889. Han var da altså 19 år gammel når han fikk sønnen Håkon(min oldefar).Seinere kjøpte Karl Kristian Fredriksen plassen Solbakken på Dal den 26.mars i 1945 hvor han da skulle holde på med pelsdyroppdrett.Han døde i 1965 på Ulla sykehjem (husker ikke navnet på sykehjemmet nøyaktig).Jeanette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.