Gå til innhold
Arkivverket

[#40153] Bygdeböcker från Eidsvoll


Gjest Gerti Stenberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Gerti Stenberg

Jag vet att jag frågat förr, men får ingen rätsida på det hela. Vilka böcker ska jag låna för att få uppgifterom boende på olika gårdar i Eidsvoll?T.ex Iversbråtan,Sundbystua och Ålborg. Mvh Gerti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Jeg har tenkt å låne gards- og slektshistoriebøkene fra Eidsvoll til uken. Da kan jeg se etter for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Etter navnene å dømme må du innom alle tre bøkene som handler om gårdshistorier. Om Iversbråten har Henry Halvorsen skrevet en hel del i en av sine bøker om småbrukene og plassene i sør og vest-Gullverket. Henry er født og oppvokst på Iversbråten og har sin slekt derfra. Hans bøker kan sikkert også lånes fra biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerti Stenberg

Hej,Ola! Tack för ditt inlägg! När jag ska beställa böckerna behöver jag både författarnamn och riktigt namn på böckerna. Mvh Gerti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Hvis du går inn på Bibsys kan du søke og finne bøker som kan lånes på norske bibliotek. Her er lenke (til Henry Halvorsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Kari Thingvold

Hei, jeg fikk ikke lånt bøkene før sommerferien, men nå har jeg dem. Har du fått svar på dine spørsmål, eller trenger du fortsatt hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Jeg tror du med fordel kunne ringe Henry Halvorsen - kanskje dere er slektninger, Gerti! Hans telefonnr. er (fjerna av red.). Hilsen Ola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Det er ingen god ide å ringe det telefonnr. siden det ikke er Henry Halvorsen sitt. Dessuten vil du ikke finne ut noe mer i bygdebøkene enn det du allerede har fått av informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

For ordens skyld, her er Henry Halvorsens telefonnummer: (fjerna av red. då dette høyrer inn under personopplysingar som Digitalarkivet ikkje kan ha liggande ute. Beklager!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Man kan ganske enkelt finne både telefonnummere og adresser til hvem som helst ved å søke på internett, så jeg mener dette er 'personalopplysninger' som godt kunne tillates her i debattforumet - uten at jeg mener det er noen viktig sak i og for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerti Stenberg

Hej! Tack allesamman! Och Kari,jag behöver fortfarande hjälp. Om du ger mig din e-postadress så kan vi ta det den vägen. Min adress är hg.stenberg@tele2.se Mvh Gerti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.